"Men är du den vackraste tjejen på hela stället?"

Fredagkväll var det utgång på schemat. Sofia som skulle fylla år dagen efter hade jag ordnat ett kort till samt 200kr i Umeå C - jag tyckte att hon skulle få unna sig någonting fint. På födelsedagskortet skrev jag även:

Det är så mycket som du och jag delar
Och vid skolarbete det väldigt sällan felar
Våra namn är dessutom likadana
Att ha dig vid min sida har blivit en vana
Nu när du fyller år, något fint du dig ska unna
Se det som att dessa pengar är vunna
Du är min vän och det är jag glad över
Även om du inte kommer bli min ”löver” ;) 



Nåväl, det var inte det jag hade tänkt att detta inlägg skulle handla om utan om krogen och dess miljö. Vi gick ut på All star som så många gånger förr. Det var fantastiskt trevligt, tills ungefär 00.30, då blev det plötsligt tjockt med folk överallt. Man blev armbågad och knuffad på dansgolvet, alla sittplatser tog slut och jag blev bara generellt less.
Som jag många gånger påpekat är jag inte den som raggar på krogen, det är inte heller så att killar raggar på mig utan jag är med mitt gäng och inget mer. Mycket beror nog på att jag är väldigt dissande i sättet, möter inte någon randoms blick, vänder mig bort från de som styr sina steg mot mig och ja.. Detta är egentligen lite tråkigt, då det skulle kunna vara rätt roligt att prata med folk, jag gillar ju nya människor. Jag blir bara så skeptisk mot fulla killar och deras avsikter.
Ett fascinerande fenomen på krogen är dock dessa oneliners som många kör på. Igår när vi hade hämtat ut jackorna och skulle lämna Allstar var det faktiskt en kille som pratade med mig:
Han: "Ursäkta..?"
(Jag trodde att jag tappat någonting och vände mig mot honom).
Han: "Men är du den vackraste tjejen på hela stället?"
Jag: "Nej!"

Efter mitt snabba och korta nej verkade han så paff att jag var så kort att han sa inget mer. Samtidigt kände jag att det där var en kommentar han drog till väldigt många tjejer den kvällen så jag kände inte att jag gick miste om någonting :)
Krogen är väl inte den ultimata miljön att träffa någon, men jag förstår inte varför jag ständigt blir så anti. Innan kan jag tänka att jag ska vara åtminstone lite mer öppen, inte så fullt så avvisande, men jag är det ändå varje gång. Jag brukar inte vara blyg vid kontakt med nya människor, men i krogmiljö blir jag "blyg".

Kommentarer
Postat av: Madde

sv: Kul att du är med i veckans blogg, säger till när vinnarna är uppe :)

2012-01-22 @ 10:09:29
URL: http://mezos.blogg.se/
Postat av: mami

Jag tycker du gör rätt, för krogen är ju inte direkt rätta stället att "träffa" den rätta personen på...



Visst träffas många där och det fungerar, men min erfarenhet är att det man ser i deras tillstånd där, säger ganska mycket om vad som väntar framledes...

Hade du någon användning av rabatten?

puss <3

2012-01-22 @ 11:49:59
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag är nog lite likadan.. Det är ofta man får höra något sådant som "Men är du den vackraste tjejen på hela stället?", och det blir man bara less av. Visst skulle det vara kul att höra om det kom fram en person som var nykter och allt, för det skulle bli en annan sak. Ibland brukar jag själv bara vara kort eller så argumenterar jag tillbaka och du kan till och med fråga hur många han brukar säga det till.. Men ja, man får vara skeptiskt på krogen ;P

2012-01-22 @ 12:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0