Barn

Just nu känner jag mig väldigt tillfreds, nöjd. Denna helg har varit i barnens tecken. Jag som har sagt att jag inte riktigt gillar barn, men det har nog mest varit för att jag inte haft särskilt mycket kontakt med barn tidigare.
Igår var jag och Henke barnvakt till Pappa Anders småtroll, två tjejer 2 respektive 3 år gamla. Fantastiskt söta! På kvällen spelade vi Djur-Lotto och la pärlbrickor, hade fruktstund och såg Nalle Puh. När vi skulle lägga dem för natten somnade även jag och Henke ett tag, men jag vaknade kl 22 och klev upp och diskade undan. Det dröjde då inte länge innan även Henke vaknade och sedan satt vi framför tv'n till närmare kl 2 på natten medan jag spelade Zelda! Jag tycker att det är som mysigt när man har någon som sitter bredvid och tittar när jag spelar :)
Nattssömnen är ju inte den bästa när barna sover över, det är rätt trångt i sängen men de sov åtminstone till kl 9. De är väldigt fascinerade av mitt smink och tittar gärna när jag sminkar mig.

Traskade runt på stan ett tag och köpte mina första riktiga mjukisbyxor ever. Efter att ha sovit på soffan ett tag under eftermiddagen åkte jag på middag med några av kvinnorna från gruppen. Fantastiskt mysigt var det. Det är verkligen som att man har en samhörighet trots att man är så olika. Det finns alltid tusen grejer att prata om, det blir aldrig tyst utan det kan snarare vara svårt att få någon syl i vädret.
Roger skulle ikväll ut med två av sina kompisar, men de hade ett litet problem. En av hans kompisar har en son på 4,5 år som han inte hade någon barnvakt till. Snäll som jag är ställer jag självklart upp. Jag fick följa med under "förfesten", pojken var även vaken då så vi hann bekanta oss med varandra. När de skulle ner på stan fick jag skjutsa ner dem i pappans bil, sonen fick även åka med. Släppte av dem till stan och sedan tillbaka hem till dem. Läste en saga för pojken och låg bredvid honom tills hans somnade.
Det med detta som känns så bra är det förtroendet det måste känna för mig. Dels Roger som överhuvudtaget frågar mig om sån här sak och sen även pappan, som låter mig skjutsa hans son, vara i deras lägenhet och ha ansvar över sonen. DET känns för mig fantastiskt. Pappan frågade även om jag kunde tänka mig att vara barnvakt någon gång om det krisar sig för honom. Jag sa att om jag inte är upptagen med annat så skulle det kunna vara en möjlighet.

Jag som sa att jag inte gillar barn, nu tycker jag att det är väldigt fascinerande. Det är mysigt. Visserligen kanske jobbigt emellanåt, men ack vad mycket roligt. Jag kanske bör tillägga här att jag vill absolut inte ha egna barn ännu, men det känns bra att få låna barn emellanåt. 


Henke har funnit sitt kall i livet ;)


Kommentarer
Postat av: mami

naw <3

2012-01-15 @ 09:26:57
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0