I ditt huvud och mötet med Henrik Fexeus

Igår morse åkte jag och Roger ner till Stockholm av den anledning att vi skulle se Henrik Fexeus nya show I ditt huvud. Väl i Stockholm traskade vi runt i lite affärer och sedan hann vi även med en powernap på hotellet innan vi skulle bege oss och se showen.
Showen i sig var självklart jätte bra. Både denna show och hans tidigare Sinnescirkus har gått ut på att publiken får komma upp på scen och medverka lite. När jag såg Sinnescirkus här i Umeå fick jag lov att medverka där mot slutet. Denna gång fick jag medverka i första numret, mer än så säger jag inte för att inte råka avslöja någonting om showen. En bit in i showen insåg jag att det var fler folk jag kände i publiken där efter som även Erik medverkade i ett nummer.
Dock var ju förväntan nästan högre efter showen än innan. När folk började gå ut och vi satt kvar, väntade på att någon skulle hämta oss för att vi skulle få träffa honom. Vi hade ingen aning om det skulle vara ett snabbt möte med några handskakningar eller om vi verkligen skulle få träffa honom ett tag, vi hoppades dock självklart på det senare alternativet.
Vi blev hämtade och fick följa med backstage där Henrik mötte oss. Han sa direkt att han hade känt igen mig i början när jag kom upp på scenen. "Jag sa ju att det förmodligen var Sofia där i början" sa han till sitt "crew" när vi kom ner backstage. Hans "crew" var för övrigt även de fantastiska människor. De verkade alla vara ett härligt gäng och även om det verkar vara mycket att göra verkar de ha väldigt roligt!
Vi satt och pratade, det kändes genuint och avslappnat. Henrik som är duktig på att prata snabbt på scen övergick till och med till ett lite långsammare (fortfarande snabbare än genomsnittet förvisso) tempo när vi pratade. Han provade ett lite trick på Roger också. Vi satt där nere säkerligen en halvtimme och stämning var inte alls som en kändis-fans konversation (eller åtminstone som jag tror att en sådan skulle vara) utan det var verkligen, jaa.. Genuint!



Dessutom fick vi med oss lite prylar:

Sinnescirkus på dvd, en signerad bild (som jag lär rama in, hehe) och en kopp som egentligen bara de som arbetade med showen har.

När vi gick därifrån kunde jag inte torka av leendet från läpparna. Jag kände mig så lycklig och fylld med energi, motivation. Någonting med Henrik har fått mig så taggad att bli någonting mer, någonting stort. Jag vill göra saker och inte bara leva i en trygg liten bubbla med jobb. Jag vill utvecklas och prova på grejer.
Jag vill läsa till makeupartist, förhoppningsvis i höst. Jag vill bli författare, det känns dock som det kan vara längre bort. Jag skulle vilja läsa lite webdesign, eller åtminstone lära mig själv så pass mycket för att kunna fixa en sida när jag är diplomerad massör/makeupartist/författare.
När jag utbildar mig till makeupartist vill jag självklart inte lägga sjuksköterska helt på sidan. Kanske jobba som sjuksköterska på nätterna och plugga till MUA på dagarna. Det skulle visserligen vara 3 månader utan särskilt mycket annat till liv, men man måste satsa för att kunna vinna.
Tänk att få jobba som MUA, kanske få resa runt med någon lite mindre kändis eller någon som behöver MUA i alla fall. Resa runt och se nya ställen, nya saker och få göra det man tycker om att göra. Inte hela livet, men skulle vara fantastiskt att få prova på ett tag.

Ja, mötet med Henrik Fexeus var fantastiskt på många vis! Dels att få träffa honom, men dels hur detta möte fick mig att vidga mitt tankesätt.

Idag åt vi hotellfrukost som var väldigt god, vad annars? Sedan har vi traskat runt på stan och jag satte sprätt på pengarna. Har fått mig lite av en ny garderob och jag köpte inte sådant jag alltid köper utan det var lite av en ny stil. Det var ett par väldigt blåa jeans, en vit trekvartströja, en vit tröja som jag inte alls kan förklara med ord hur den ser ut och en blå-grå randig stickad tröja. Dagen innan köpte jag en typ av klänning med lila-blått mönster på Cubus.

Jag är så nöjd, trött men väldigt speedad så vet inte hur jag ska komma till ro. Men det löser sig ;)

Kommentarer
Postat av: David

Men åh vad kul!! Måste ha varit gudomligt!

2012-02-06 @ 03:02:13
URL: http://daveisonfire.blogg.se/
Postat av: Madde

sv: Kul att du är med i veckans blogg, säger till när vinnarna är uppe :)

2012-02-06 @ 16:11:50
URL: http://boxii.blogg.se/
Postat av: Malin

KUL! Och avis, älskar Fexeus! :)

2012-03-04 @ 14:50:51
URL: http://www.malinthewriter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0