Våldtäkten

Jag har medvetet undvikit att berätta detaljerat för er om det jag nu ska till att berätta. Mycket för att jag har svårt att förstå det hela själv, därav svårigheten att berätta för andra. Men detta visar även på hur svårt det är att ta sig ur även när allt säger att man borde göra det. Hur lätt det är att stanna hos någon när man blivit tillräckligt kränkt och nedtryckt.

Detta kommer till att bli ett långt inlägg, för att ni ska förstå allt så ger jag er även bakomliggande information. För att se mönstret, för att ni ska få hela bilden. För att ni ska "förstå" det obegripliga.
Först ska jag berätta vad som ledde fram till att jag lämnade honom den 25 september 2009. Sedan avslutar jag med att berätta det jag minns av händelsen som fick mig att åter vara i hans makt, åter vara hans.

Allt började just innan jul. Den 19 december 2009 hade han återigen en konversation med en tjej. En konversation som inte är okej att ha även om man inte är i ett förhållande, än mindre när man faktiskt redan har någon!

Han säger:
hej du

Hon säger:
hej vem ?
Han säger:
en osm tycker du är snygg

Hon säger:
aha vart fick du min msn då ?
Han säger:
du gav mig pü apberget

Hon säger:
okey gjorde jag ? Heter du där då?
Han säger:
men seriöst, det är jag med kuken ?


Resten av konversationen gick ut på att han försökte övertala henne att visa brösten så skulle han visa sin "stora kuk". Han försökte på alla sätt att övertala henne - sa att hon hade stora snygga, sa att han inte trodde på att hon hade så stora som hon sa, sa att hon var feg.

Den 21 december 2009 började ännu en konversation, med samma tjej. Denna började med att han skickade en förfrågan till henne - att hon skulle starta sin cam.
Efter ett tag fick han reda på att hon hade skrivit till mig och berättat allt, skickat hela konversationen..

Han   säger:
har du skrivit meil till mintjej =)

Hon säger:
ja de gör jag sj då ?
Han  säger:
ok kul =)

Hon säger:
eh va ?
asså e gemig_ din tjej ?
Han  säger:
mm

Hon säger:
ska fråga henne då om du har stor kuk vänta
Han   säger:
jag vill inte bli ovänn med dig men skulel du ha skrivit nått till hon så måste jag skriva saker till nån oxå.. och det vill jaginte =)

Hon säger:
va ?
Han   säger:
jag vill inte bråka med dig eller min tjej, men skulel du skriva nånting så måste jag bli elak och skriva till din kille om att du vile se min kuk och grejor men det vill jag itne göra, och jag vill inte köra med utpressning helelr =(
(

Hon säger:
Ehh okej `??? do it , utpressning på vad hade du tänkt ?
Han   säger:
nej ag ska inte göra nått.
ochjag hoppas att du inte ska jävlas med mig heller =)
så vi kan lämna det här =)
ok freinds ?


Senare i konversationen tycks han bli rädd att hon ska berätta allt för mig. Vad han då inte redan vet är att hon kopierar och skickar redan konversationen medan de skriver med varandra. Samtidigt som han skriver med mig på msn som att ingenting hänt!

Han   säger:
ne.. jag litar på dig =)
tror inte du vill berätta för du skulel göra mer skada än du tror.
men ska jag vara ärlig så jo jag blev lite rädd, så jag kan lova dig att jag komemr hålla min sjukdom för mig sj hädanefter, trodde inte att det skulelbli ett sådant liv för att jag berättade, men ska inte göra det nå mer =9

Hon säger:
men du har ingen sjukdom väx upp
" tror inte du vill berätta för du skulel göra mer skada än du tror." skrev du hur menar du ?
vad skulle göra skada ?
Han   säger:
för sofia skulledetgöra skada för vi är sambos och vi har ett barn på väg


Ett barn var aldrig på väg, men det var väl hans sätt att försöka få henne att inse att hon inte borde säga någonting till mig eftersom att det skulle förstöra "barnets" framtid?
Det som är skrämmande är att denna tjej känner jag egentligen inte alls, utan hon skrev bara till mig för att hon tyckte att det var fel att han behandlade mig på sådant sätt. Efter att det tagit slut med honom har jag fått veta andra som han skrivit liknande saker med, men med personer som åtminstone varit bekanta - men ingen sa ett ord. Förvisso kan jag förstå det, men jag är glad att denna tjej gjorde det.

Julafton är för mig det bästa på hela året, så jag ville inte förstöra julafton med massa bråk. Jag väntade, men på juldagen orkade jag inte längre. Redan då insåg jag att om jag skulle konfrontera honom face to face så skulle det inte hjälpa någonting, han skulle inte låta mig lämna honom. Så jag skrev till honom, och bifogade msn-konversationen för att visa att jag hade bevis på vad han hade gjort. Detta gjorde honom rasande, han kom och knackade på dörren hos min vän som jag var hos. Hennes låtsaspappa sa att det var ingen där som ville prata med honom, och bad honom gå. Sms ramlade in, hur många som helst - de varvades endast med försök till telefonsamtal.

Avsändare: Han
Sänt: 20:00:45        2009-12-25
Ger du mig inte nyckeln nu kommer jag söka upp dig på lappis ikväll och göra ett jävla liv.. Jag vill inte vara ihop med dig om du behandlar mig så här och kan inte ens ge mig nyckeln. Vill aldrig träffa dig igen om du inte kan ge mig nyckeln NU..? Jag är seriös jag kommer förstöra din dag om du inte ger mig nyckeln behandlar du mig som skit ska jag behandla dig lika dant.. men tro mig jag söker upp dig idag för jag vill ha nyckeln nu.

Det var mycket rabbalder ett tag, men jag åkte till Umeå ensam och firade nyår. Just efter nyår skulle han bara komma hit och hämta sina grejer. Han kom rätt sent på kvällen och skulle bara sova över en natt och köra hem dagen efter.
Dagen efter fick jag detta sms:

Avsändare: Han
Sänt: 15:20:52        2010-01-03
Inte i sömnen, jag var nyvaken därför minns jag inte hur länge. Men som jag sa lär ju aldrig hända igen.. Jag är så jävla ledsen på mig sj att jag kommer inte ens kunna pussa dig eller så längre.. Enda jag tänker på då är att jag våldtog dig.. :$ just nu vill jag bara ta bort mig för mitt jävla beteende. Och jag ska berätta som sagt allt för dig denna vecka som jag minns sen ska jag lämna dig i fred och aldrig störa dig igen. Jag klarar inte av att se dig bli sårad igen.. Fanns ingen tid måndag så jag tog tisdag kl 12-17?


Det som hände den natten, det gjorde att vi återigen var tillsammans. Jag hade ingenting att säga till om, och jag gjorde ingen ansträning att göra det heller. Jag bara fann mig i hela situationen, förträngde det som hade hänt den natten och tappade helt bort mig själv kommande halvår. Inte förrän poliserna ställde helt rätt frågor ett halvår senare minns jag vad som faktiskt hände, trots att jag än idag inte kan minnas det hela till fullo.

Det var någon gång under natten mellan 2 och 3 januari 2010. Han sov över här, och skulle dagen efter köra hem. Han sov i samma säng, eftersom vi ändå varit tillsammans och det spelade väl ingen roll om man sov i samma dubbelsäng en sista natt? Jag somnade i fosterställning bortvänd från honom iförd min pyjamas som jag alltid sov i på den tiden - pyjamasbyxor och t-shirt.
Förr kunde jag ibland sova rätt djupt, vaknade inte lika lätt. Den natten var en sådan natt, när jag vaknade var jag som paralyserad, som om jag var i en dröm trots att jag var vaken. Jag kunde förstå vad som hände, men inte agera så som hjärnan sa åt mig att agera, precis som just innan man vaknar upp ur en dröm - när man är medveten om att det är en dröm men inte kan styra sitt agerande i drömmen.
Jag låg fortfarande i fosterställning bortvänd från honom. Mina pyjamasbyxor var nerdragna, likaså mina trosor. Han hade sin penis i mig, och stönade i mitt öra. Jag var paralyserad.
Jag minns inte hur länge jag låg där innan jag återfick rörelseförmågan, men när jag återfick den försökta jag knuffa bort honom - vilket endast resulterade i att han tryckte sig närmare, höll fast mig hårdare. Jag minns hur tårarna började rinna nerför mina kinder, och hur det kändes som jag låg där i en evighet innan han till slut var nöjd. 
Jag vet verkligen inte exakt vad som hände, jag minns inte vad jag sa, jag minns inte hur länge det höll på, jag minns inte om han kom i mig eller om han vände sig bort och avslutade själv.
Det jag minns är när han till slut drar ut den ur mig, och jag skyndsamt drar upp mina pyjamasbyxor. Efter det ligger jag blixtstilla i samma ställning, med tårar trillande nerför min kind.

Dagen efter skrev han det där sms'et - där han erkänner att han våldtog mig, och avslutar sms'et med att berätta om tvättiden. Bagatellisering. Så liten var jag, så lite var jag värd. Att jag "förtjänade" att få veta att jag blivit våldtagen i samma sms som han berättar om tvättiden?!
Därför gick jag tillbaka till honom, trots att det egentligen borde vara alldeles nog med anledning att slänga ut honom för alltid. Jag kan inte förklara varför jag tog tillbaka honom, det bara var så. Och som jag sa, sista halvåret innan jag lämnade honom helt är rätt mycket mörker. Jag minns inte mycket, trots att jag har börjat minnas nu i efterhand.

Som jag sa var det först när polisen frågade exakt rätt frågor som jag minns denna händelse. Jag minns fortfarande hur hemskt det kändes när minnesbilderna kom tillbaka, hur smutsig jag kände mig, hur äcklig.. Jag satt i den vita soffan här i lägenheten, den kvinnliga polisen i den beiga soffan och den manliga polisen på en stol. Jag minns inte exakt vilken fråga de ställde, men det var någonting i stil med "Har han någonsin utnyttjat dig sexuellt?" Innan den frågan hade jag inte gråtit, jag hade berättat det jag visste och varit saklig. Men när den frågan kom bröt jag fullkomligt ihop, och de båda förstod att det var mycket som hänt mellan dessa väggar.

Det är svårt för en som aldrig varit med om det att förstå hur man kan stanna med en sådan kille, när jag hör mina egna ord har jag svårt att förstå det själv. Men när man är mitt i det själv, så ser man det inte på samma sätt. Man tar på sig skulden, man förminskar sig själv.
Så glöm inte, att man ska inte döma dem som är i ett destruktivt förhållande. Allt man kan göra är att finnas där för dem.

Det finns mer att berätta om min historia, det kommer mera. Känner ni igen er, eller har ni frågor. Var inte rädda att höra av er, var inte rädd att fråga.


Kommentarer
Postat av: Miriam

Vidrigt, fullständigt oacceptabelt! Jag hoppas du mår bättre nu och hoppas han håller sig på avstånd och lämnar dig ifred. Det är ändå väldigt modigt av dig att komma ut med något sådant personligt.



Mvh

2011-08-04 @ 00:12:48
URL: http://baramiriam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Outa svinet!

2011-08-04 @ 02:07:33
Postat av: Idah

Vilket jävla svin han är .. Går inte att säga nog många gånger. Du förtjänar så mycket bättre än den sjuka människan. Får ont i magen av allt hemskt han utsatt dig för! KRAMAR!

2011-08-04 @ 09:17:14
URL: http://idahperman.blogg.se/
Postat av: Nilla

FY fan för honom! Usch gumman, jag vill bara gråta! Älskade älskade du, du är verkligen modig som delar med dig!



Jag kommer i håg när vi träffades första gången, när du var med honom. Jag, du och han. Han blev chockad över att vi två kände varandra, att vi var släkt! Han såg nervös ut och ville bara komma undan. Och det var nog antagligen på grund av att han alltid skrev liknande konversationer till mig när jag ännu gick i skolan. Han var rädd jag skulle berätta för dig.



Men jag tänkte bara att jag skulle stödja ditt val, att han kanske ändrat sig, växt upp.



Men åh vad det känns hemskt i dag.



Åh vad jag önskar jag hade berättat det då.

Men då hade ni just träffats och allt verkade bra, inte ville jag komma och förstöra allt!.. det var trots allt längesedan...



men jag vet att han skrev, inte bara till mig utan alla mina tjejkompisar också..



Fy vad dum man känner sig nu. Trots att det hände flera år innan ni träffades.



Oj vad jag skulle vilja klämma till honom!



Oj vad jag skulle vilja hålla om dig!



Jag hoppas alla som blir utsatt för honom anmäler honom för sexuella trakasserier!



Kanske jag hade kunnat det om jag hade sparat konversationerna, men de finns inte kvar sen många många år.



Snart måste vi ses!



Massor av kramar från Kiruna

2011-08-04 @ 09:47:12
Postat av: Jennifer

Tårarna börjar rinna nerför kinderna när jag läser detta. Så fruktansvärt att det finns såna svin. Jag har sagt det flera gånger förut, Du är så himla stark Sofia!! kramar

2011-08-04 @ 09:59:45
Postat av: Lisa

OMG Sofia.. Jag gråter ju nästan då jag läser detta.. Att han var knäpp pch annorlunda visste jag men att han var så HÄR! Jises... Urs så hemskt för dig att vara med om detta.. Men ENORMT starkt av dig att berätta för världen om det.. Du kommer säkert hjälpa många som känner igen sig i det du skriver och berättar... VÄldigt starkt jobbat tycker jag! Inte många som skulle klara detta!!! Tycker bara det är så synd att du skulle bli utsatt för detta.. Urs vilken människa han är..

Du gör ett fantastiskt jobb tycker jag.. Keep on doing it!! Kram kram Lisa

2011-08-04 @ 10:18:13
URL: http://pinklisa.blogg.se/
Postat av: mami

Jag är så stolt över dig. Att du kan gå rakryggad genom elden och du nu VET att du kommer igenom än starkare på andra sidan!

Ja, han är inte helt frisk, men han har ju andra sidor som man lätt kan tycka om... ingen människa är genomond. Tyvärr så är han den som genom sin "charm" hela sitt liv lyckat slingra sig genom systemet...



OM ALLA som någonsin blir utsatta, kan anmäla så skulle samhälle se annorlunda ut, även vården/ skolan skulle inrikta sig på förebyggande, inte när det är för sent!

Älskar dig <3

2011-08-04 @ 10:32:10
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Fotorgaf Viktoria Wigenstam

Älskade vän, lider med dig vad du varit med om... som många andra tänker så visste nog ingen hur illa det verkligen var...

Förstår precis hur du känner dig...är bara SÅ glad att din anmälan i alla fall går igenom, men det finns ju så mycket mer bakom.



Du är så stark som vågar berätta!! Beundrar ditt mod!

Många kramar!

2011-08-04 @ 17:28:10
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Postat av: Lisa

SV: Sofia du ska få må bra...Jag gillar skarpt att du berättar om det.. Det behövs.. Han är och kommer nog alltid vara ett svin.. Jag hoppas du hjälper många på sin väg från det onda genom din blogg och din berättelse på din hemska upplevelse och händelse.. Det är dock synd att det skulle hända dig.. Stå på dig och var stark!! :)

2011-08-04 @ 20:59:12
URL: http://pinklisa.blogg.se/
Postat av: charlotte

hjärtat!

2011-08-04 @ 23:01:00
URL: http://clott.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är starkt av dig att berätta om det.



Det där är något som ingen borde behöva uppleva :(

2011-08-06 @ 18:23:16
URL: http://somewherenowhere.blogg.se/
Postat av: moa

Starkt Sofia!! Det var länge sedan jag kände dig men måste säga att Det är Inte Rätt att detta hände dig. Det är Inte Rätt att att någon har tvingats gå igenom det du har upplevt. Jag tänker på dig! Kram Moa

2011-08-23 @ 01:03:48
Postat av: Amanda

shit vad starkt av dig, att berätta så öppet om vad du varit med om, blir så jävla rörd! har också varit tillsammans med ett svin förr, som psykiskt misshandlar, det är inte lätt när man befinner sig mitt i det att ta sig ur det precis som du skriver. jag beundrar dig som gått vidare! och som kan rakryggat berätta om dessa hemskheter och inse att du inte gjort något fel, det är han som gjort fel.

2011-10-22 @ 14:18:44
URL: http://rockmeiamadeus.blogg.se/
Postat av: Elin Brännström

Herregud vad hemskt! Du är så himla stark och modig som delar med dig och berättar! Jag är så himla imponerad av dig, jag beundrar dig och du är verkligen stark!

2011-10-23 @ 17:51:10
URL: http://bnsm.blogg.se/
Postat av: sara

fan vad hemskt.... kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt det måste varit. vad är det för sjukdom han snackat med en tjej om ? hoppas de är hiv och han dör

2011-11-11 @ 23:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0