Prinsesstårta!

Blev en mysig lördagskväll. Bakade sirapslimpa med Thomas, eller rättare sagt han bakade med mig - jag har i princip aldrig bakat bröd så vad ska jag veta. Men det blev faktiskt jättegott i slutändan, jag längtar till att få äta frukost nu - synd bara att brödet snart är slut. Medan brödet var på jäsning gick vi ut på en promenad, vi gick till äventyrslekaparken på tomtebo. Det finns en jättestor gunga där, vi rymdes båda två där. Så satt ett bra tag och gungade och tittade på stjärnorna, sjöng "stjärn-låtar". Dock skrattade Thomas mest åt mig, speciellt när jag kläckte ur mig att "Det blir ljusare och ljusare hela tiden, kanske för att ögonen vänjer sig vid mörkret". Det var väl inget konstigt med det? ;) Efter att ha gungat ett tag så åkte vi även lite linbana, dock kändes det som det gick mycket snabbare när man var liten. Man blir ändå aldrig för gammal för att leka!

Åsså skickade vi en puss till Mami!

Igår var det fullt upp. For till tanta och bakade tårta eftersom hennes man fyllde år. Tycker nog att det är den finaste tårtan jag gjort, eller?

Hade ju även ett paket till hennes gubbe. Jag och tanta var på Ica Maxi för ett tag sen och valde ut en fin ram åsså framkallade jag en fin bild på dem som vi ramade in. Dessutom sminkade jag henne och gjorde henne fin innan han kom dit. Han blev då jätteglad över allt vi gjort, han sa det när jag skulle fara "Sofia, tack för allt!" Det värmer i hjärtat.

Sen for jag på IKSU och skulle träna ensam för första gången. Alltså träna är verkligen inte ens kul, varför gör man det ens :p "Sprang" på crosstrainern i 30minuter, trodde jag skulle dö - jag som aldrig rör på mig! Den tycker jag faktiskt är helt okej, den är inte så jobbig eftersom det blir "dämpning" för knäna när man joggar. Gick även lite i gymmet men klockan hade hunnit bli så mycket så gick och solade lite solarium istället. Var länge sen nu men det är ju så sjukt skönt, och det är skönt att inte känna sig så himla blek!
Snabbt hem och göra nå mat, gjorde ett "storkok" av bandspaghetti och kycklinggryta med fetaost så det finns lite matlådor i frysen. Lär behövas nu när vi går ut på praktik. Praktik.. Alltså jag är verkligen inte taggad. Men det kan ju vara jättekul, men det är just att börja så tidigt på morgonen som känns värst. Idag är första dagen, dock börjar jag inte förrän 12.45 så passar på att tvätta lite nu.
Tillbaka till igår, hann precis diska undan middagen och sen kom Roger, Idah, Sankie och Nikkie hit - vi spelade lite canasta. Man hinner ju nästan börja sakna Canasta mellan gångerna!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Ha ha min kära vän :D Jag skrattar väl aldrig åt dig...eller jo den gången gjorde jag kanske det men mest med dig ;) Och jag vill minnas att frökan brast ut i skratt de otaliga ggr jag faktiskt försökte ta mig upp på gungaset och hade ltie problem med min längd :P

2010-09-20 @ 12:52:05
Postat av: mami

Nu ser tårtan "precis" som om jag gjort den!

Jag vet ju att du gör lika goda ;)

Älskar dig!

Puss

2010-09-20 @ 14:58:42
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Idah

Ska du inte gå på nå mer bodypump då? :) Och tack för igår förresten, vi får ta revanch och då UTAN en störande valvaka bakgrunden .. :P

2010-09-20 @ 15:24:09
URL: http://idahperman.blogg.se/
Postat av: Idah

Ska du inte gå på nå mer bodypump då? :) Och tack för igår förresten, vi får ta revanch och då UTAN en störande valvaka bakgrunden .. :P

2010-09-20 @ 15:24:48
URL: http://idahperman.blogg.se/
Postat av: Idah

Oj... det blev två.. :P

2010-09-20 @ 15:25:07
URL: http://idahperman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0