Hur man uppfattas?

Städa städa städa.. Aaah, har städat lägenheten i typ 4 timmar nu :s Men då vare ju inte dammtorkat på några månader så det behövdes faktiskt. Det känns faktiskt bra nu, fast jag har sjukt ont i ryggen ;p
I natt sov jag nästan ingenting. Dels hade jag svårt att somna så somnade inte förrän typ kl3 inatt. Sen ringde det med skyddat imorse typ halv 7, jag orkade inte svara utan vände mig bara om. Men då ringde det ännu en gång med skyddat just efter. Jag trodde nästan att det var nå viktigt, men då vare bara Krille som ville ha sällskap medan han körde taxi. Det var inte tänkt att prata länge, men plötsligt hade vi pratat till klockan var 12.

Förut när folk sa vad de tyckte om mig tolkade jag mycket negativt. Jag kunde bli jätte ledsen över kommentarer folk fällde. Nu är jag inte likadan. Jag tycker det är väldigt intressant hur folk uppfattar mig, även om allt de säger kanske inte är bra. Men om man inte får veta hur andra uppfattar en kan man ju inte ändra på det som inte är bra, right? Fick idag kommentaren "Ja alltså Sofia, du är ju en förhållandetjej, men jag tror inte att du kommer att gifta dig." Det var en väldigt förvånande kommentar, som han sen försökte skämta bort. Men som min lillasyster Christina (född -97) sa: "Jag tror att Sofia är den av oss syskon som kommer att skaffa barn sist." Näe, jag tycker verkligen det är intressant att höra hur andra ser en.

Jag har blivit ganska bra på att skriva blogg, och jag skriver precis det som faller mig in. Det är roligt att det är så många som börjat läsa, och att det blivit bättre på att kommenteras. Man blir så glatt överraskad när folk man absolut inte trodde läste dessutom kommenterar. Visst, det är självklart jättekul med dom som man tror läser också :)

Många som blir singel brukar fara ut och ragga direkt. Ragga på krogen, hitta någon ny, få bekräftelse. Jag har nog varit lite så, eller inte raggat på krogen, men velat ha nå nytt direkt. Men inte den här gången. Nicklas hade en teori om det där: "När det är en själv som gör slut, och vet att den andra personen i fråga fortfarande skulle vilja ha tillbaka en om man bara sa det, då har man inte samma behov av bekräftelse - då har man det redan.Blir man däremot dumpad, sårad, då vill man ha bekräftelse. Att man faktiskt duger trots att man blivit dumpad!" Jag har aldrig tänkt på det förut, men jag tror att det ligger mycket i det. Visst, jag behöver fortfarande bekräftelse, det behöver alla människor, men inte alls som förr. Jag har blivit mer självständig, jag har lärt mig att klara mig själv. Men nej mamma, jag har fortfarande ännu inte blivit stor! ;p

Ska nog börja göra mig i ordning för dagen nu. Ska ner på stan och äta middag (indisk mat?!) och se bio med några kompisar. Ska bli skönt att komma ut ur lägenheten lite, har varit här sen jag kom hem fredagnatt. Blir mycket popcorn på bion så att jag håller mig vaken hela filmen! ;p

Kommentarer
Postat av: mami

Men det är ju för att du alltid sagt att du ska vara min lilla... Fast du är större på alla sätt och vis än du kanske tror! Du är ett stort guldhjärta!

Snart kanske du inser att den boken behöver få några kapitel till nu... du vet ju hur det 4.e slutade...

Nästan otäckt nära sanningen...

Puss mitt hjärta!

2010-10-25 @ 17:45:29
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0