Familjen

Familjen är som sagt här ihelgen, och det är så mysigt! Igår gjorde vi lite allt möjligt: Virrade runt på Ica Maxi och lite andra affärer, köpte lösviktsgodis på godishuset för några hundralappar, hälsade på några bekanta till familjen, kokade knäck, spelade kort, spelade singstar osv. Idag så försöker mamma färga mitt hår. Det var så mycket utväxt och det lila var egentligen nästan rosa - inte fint! Så nu försöker vi bleka det, vet dock inte hur "blond" det går att få. Sen ska vi lägga i två mörkare nyanser. Jaa, mamma ska få leka lite helt enkelt =) Kommer bli ljusare än jag är van, så vi får se om jag trivs i det.
Sen ska Thomas komma hit och äta med oss innan familjen åker iväg. 

Tur att det snart är jul så att man får vara med familjen igen =) Mamma frågade nyss om det var jobbigt att ha dem här, men jag tycker verkligen inte det. Det är roligt att alltid ha någon/några att spela spel med, någon att prata med.

Gårdagens kommentar:
Mamma - Men du behöver inte köra 7 varv i rondellen!
Sofia - Men det där var inte 7 varv!
....
Mamma - Jamen det var då 2,5 varv i alla fall!
Pappa - Men nä, det där var bara 1,5 varv.
Sofia - Jamen för mamma snurrar det ju hela tiden så det känns som fler varv.


Det var så att jag inte visste vars jag skulle ut i rondellen så blev 1,5 varv, men mamma tyckte det kändes som 7 varv. Då sa jag att det måste ju vara för att hon tar så mycket medicin så att för henne snurrar det hela tiden.

Våran familj är lite "eljest". Men roligt har vi ;)


Jag som sa att mina katter aldrig kolla på tv'n. Insåg att det är nog för att jag knappt har igång tv'n. I fredags var Dexter helt fäst vid den, och satt länge och kollade!

Kommentarer
Postat av: mami

Det snurrar inte PGA medicinen, utan sjukdomen.

Sen så skulle jag dra driva med norrmännen precis som de driver med oss, men jag får ju aldrig prata till punkt!!!! " Norrmän endast sju varv"

2010-12-12 @ 20:41:13
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0