Första dagen.

På begäran av mamma kommer här ett inlägg. Ursäkta att jag är så dålig på att uppdatera vad som händer, men det är så kul att bo i Umeå så what to do =) Men eftersom mamma ringde imorse och sa att jag måste skriva blogg så måste jag ju, man ska ju göra som mamma säger ;)
Fredag så var första dagen på nollningen. Vi lekte lekar på dagen och sen på kvällen var det fest. Dock avlägsnade jag från festen ganska tidigt, det tar på krafterna att träffa massa folk och försöka lära känna så många som möjligt.
Vi var grupp 5 "Vi i femman", och vi var antingen bäst eller sämst på alla lekar.
Lördagkväll var jättetrevlig! Började med att Viktor kom hit. Jag, Ardi och Viktor gjorde därefter tacos till middag, hur mysigt som helst! Sen blev det lite kortspelande innan Frida joinade oss trevliga människor. Vi hann spela canasta och risk innan Frida var tvungen att fara. Viktor däremot kände sig inte riktigt redo att lämna oss direkt, så han stannade kvar och vi spelade lite mer kort. Den kvällen hade jag verkligen sjukt mkt tur, vann i allt vi spelade. Men man måste ju ha lite tur ibland också, right? ;)
Viktor och Frida. (Obs! Jag och Viktor är nästintill världsmästare på att äta popcorn).
Söndag, igår, så var det rundvandring på universitetsområdet osv. Jag trodde att vi skulle gå runt och faddrarna skulle visa vars allting var, men tydligen inte. Tipsrunda stod på schemat. Och när man hittat en fråga fick man en ledtråd vars nästa ledtråd var. Så innan vi var klara så var vi ända borta på Ålidhem!! När jag kom hem (efter att ha gått non stop i drygt 2timmar), så var jag dyblöt i svett. Min kropp är inte van att röra sig längre sträckor än mellan huset och bilen! (Ardi tyckte att en flirtgubbe passade bra in efter den där meningen, men det här är blodigt allvar, inget skämt!) Så att Sofia orkade inte röra sig från soffan igårkväll, när det egentligen var grillning (i det halvdisiga vädret) vid Nydalasjön. Istället såg jag och Ardi Ice Age 3 och åt massa popcorn (tyckte jag förtjänade det efter en sådan hektiskt dag).
Idag har jag haft första dagen på sjuksköterskeprogrammet. Vi har mest fått massa information, och hälften har jag garanterat redan glömt bort. En föreläsning hann vi också med. Han sa som mest självklara saker, som att man ska se till personen och inte sjukdomen när man möter patienter. Fast iofs, kanske inte självklart för alla. Vi var nästan 100pers i salen, ~80sjuksköterskor och ~20röntgensjuksköterskor. Så vi är ju rätt stor klass, vilket känns lite spännande, är ju van vid små place. Men imorn kommer vi delas in i så kallade basgrupper, då skulle vi vara typ 8pers i varje grupp. Så att när det är seminarier och annat så är man bara med de personerna. Kanske enklare när man är mindre grupp =) Men vilka som är i min grupp får jag inte veta förrän imorgon.
Imornkväll verkar det som jag ska följa Feffo till Vännäs och prova spela volleyboll med tjejerna där, medan Feffo och Ardi sitter och kollar på tajta tjejrumpor (trots att Ardi tycker att rumpor inte alls låter sexigt nånstans). Spännande!
Nej nu mamma hoppas jag du är nöjd med min uppdatering (och även ni andra som orkat läsa ända hit). Nu klagar Ardi på att jag skriver en lång novell och tycker jag ska komma och hjälpa till med maten. Okej då! =) Avslutar med en bild på Ardi från igårkväll, när han var så söt och skulle försöka sätta ihop en scartgrej.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hittade den på HM, tror inte den var så dyr heller. Riktigt mysig :)

2009-08-31 @ 17:43:19
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Postat av: mami

nja, nöjd blir jag nog aldrig, för att du är ju så långt borta:( Men tack hjärtat för att du äntligen kommit på att man SKA göra som mamma säger och inte gör!!;) Älskar dig!!

2009-08-31 @ 19:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0