Äcklig

Det händer att våldsutsatta kvinnor som läst min blogg hör av sig till mig. Varje gång är det lika skönt att höra att någon blivit berörd av mina ord och varje gång blir jag lika berörd när jag får höra hur de upplevt mina ord. Förra veckan när jag var på middag med min tidigare onsdagsgrupp var det en som sa att hon sällan läser bloggar, men att hon läser min och att hon brukar rekommendera min blogg till andra. Dessutom fick jag nyligt positiv feedback även från en av de andra, att hon läser min blogg och finner mig vara en inspirerande tjej. 
Igår fick jag ett meddelande från en tjej som även hon haft ett dåligt förhållande. "Nu när jag läser i din blogg förstår jag varför." Det hon skrev i övrigt fick mig att inse en sak som jag egentligen inte riktigt har förstått även om jag indirekt skrivt det.
Jag har varit väldigt avståndstagande när det kommer till sex efter mitt ex. Visst, han var väl inte alltid så snäll och med honom blev det sex av fel anledningar. Efter nyår, efter att han förgrep sig på mig, ville jag aldrig helhjärtat ha sex med honom. Jag undvek det så gott det gick, kom med undanflykter men ibland valde jag att säga okej så att han inte skulle vara så arg, så att han skulle vara nöjd.
Nu efteråt har jag sagt att jag undvikit sex för att jag känner mig äcklig, vilket förvisso är sant. Dock har jag trott att det var endast kroppsligt jag kände mig äcklad, att jag skämts över min kropp. Efter meddelandet jag fick har jag tänkt om litegrann. Det kanske är att jag känner mig äcklad för att jag gav med mig, för att jag lät honom använda min kropp som han ville.
Äckladskänslan är den känsla jag har känt, men kanske är det så att jag känner det äckligt av andra anledningar än jag trott. Det är inte jag som är äcklig, utan det han gjorde mot mig, det jag mer eller mindre tillät honom att göra för att det skulle vara lugnt.

Kommentarer
Postat av: mami

Synd att det skulle ta sådan tid för dig att se det... det har jag tänkt hela tiden... Din känsla av att du tillät honom våldta dig gång på gång, för att han inte skulle göra dig än mer "fysiskt" illa...



Mitt älskade barn... jag är så ledsen att jag inte var mer tydligt med vad som väntade, när du väl kom dig loss vid jul, DET gör ont i mitt hjärta! Sen att jag undvek att fråga, för jag visste egentligen svaret... Men som jag lärt dig; Allt har en mening... och ju starkare själar vi är, desto större utmaningar utsätts vi för...DU ÄR STARK! DU ÄR EN ÖVERLEVARE!!!

Jag har sagt det förr... men om du ska finna en kille som ger dig den trygghet du behöver, ska du söka efter egenskaper som din far har... tryggheten själv... ÄLSKAR DIG INNERLIGT! <3

2012-01-22 @ 11:57:13
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0