Sista veckan praktik

Sista veckan av praktik börjar snart, dock endast 1,5 dag kvar på Ålidhems Hälsocentral. Jag har trivts väldigt bra där och distriktssköterska känns som ett intressant yrkesval. Detta är alltså sista praktiken jag gör under grundutbildningen. I sommar vet jag ännu inte vad jag ska göra, var jag ska jobba. Jag har tackat nej till två jobb och varit på en tredje intervju, har ännu inte fått den lön jag vill ha. Jag känner mig dock inte stressad över att inte ha sommaren planerad, det löser sig alltid.

Ihelgen har jag jobbat två nattpass. Vi var två stycken som satt vak hos en patient, visade sig vara en klasskompis som jag skulle sitta där med. Även om vi inte känt varandra särskilt bra sedan tidigare så fick vi nog reda på rätt mycket om varandra under dessa timmar - vilket var mycket trevligt.

Egentligen bryr jag mig ju inte särskilt mycket vad andra tycker, men jag har ändå blivit väldigt avhållssam med bloggandet för att jag inte vill att någonting ska vändas mot mig.

Jag kan åtminstone visa en mysbild på Alva och Caesar som togs när jag var hemma i Järvträsk:

Kommentarer
Postat av: mami

Finns ju inget hund som Alva, älskar alla!

<3

2012-04-20 @ 00:03:59
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0