Lilla julafton med Feffo

Igår hade jag lilla julafton med Feffo. Han hade gjort ett Sofia Monopol till mig! Ställen man kunde köpa var sådana som var relaterat till mig (oss) - Huset i Järvträsk/Feffos lägenhet osv. Istället för hus och hotell hade han köpt salta katter och ahlgrens bilar (katter och bmw). Man var tvungen att stå över ett kast om man hamna på t.ex. Fika på Mekka eller Toey på Iksu. Men absolut roligast var ju chanskorten, men väldigt internt! De flesta är inte ens lämpliga att lägga ut offentligt, men här kommer några exempel:
"Sofia längtar gode till Järvträsk. Åk hela vägen hem till huset i Järvträsk."
"Sofia är arg för att Feffo är sen då dom ska äta på Åhléns. Heter man Feffo måste man betala kr 50 till banken."
"Feffo kan inte säga studentrabatt. Heter man Feffo får man betala kr 30 extra för utebliven studentrabatt."
"Sofia och Feffo lagar Taco-gratäng hemma istället för att gå på max och äta. Sofia minskar sina utgifter och får istället tillbaka kr 40."


Vi spelade en omgång, och jag vann såklart ;) Sjukt ambitiöst!


Feffo var väldigt ivrig att öppna sina julklappar!


Han fick bl.a. R-memory reloaded.

Kommentarer
Postat av: Det börjar på F- och slutar på -effo

Haha, Sofia. Du skulle tagit en närmare bild på Monopolet så man fick se det ordentligt ;)

Ja kanske bäst att inte skriva vad dom värsta chans-korten handlade om. Verkar bli ett spel som bara du o jag kmr kunna spela ;)



Tack för dina julklappar Sofia. Dock kom jag på att vi borde ju spelat R-memory reloaded. Men vi kanske hinner ses en gång till innan du sticker tillbaka till Järvträsk. Vi har ju bl.a. ett viktigt jul-uppdrag kvar att ta tag i innan vi tar farväl av varandra :P



Men skulle vi inte hinna ses nått mer så...God Jul o Gott Nytt År Sofia och tack för dom bästa julklapparna jag fått :)

2010-12-22 @ 13:04:27
Postat av: mami

Vem säger att saker måste vara dyra?

Det är ju verkligen kärleken och omtanken bakom

som räknas!

Puss <3

2010-12-22 @ 21:38:44
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0