Pratstund med handledaren

Idag var jag på skolan och pratade med vår handledare till c-uppsatsen. Sofia hade migrän så jag gick dit ensam. När jag kom dit var skolan som död, det var till och med låsta dörrar på vissa ställen så fick ringa handledaren som fick komma och låsa upp åt mig.
Vi pratade igenom hela uppsatsen och jag fick väldigt bra råd och tips. Vi fick även väldigt bra respons på det vi har skrivit. Uppsatspratet övergick dock mer och mer till personliga saker, och plötsligt hade vi lämnat uppsatsen helt. Jag var där i drygt 1,5 timme och så lång hade det absolut inte tagit att prata om bara uppsatsen. Vi pratade om livet som sådant, och det var inte bara jag som pratade utan han berättade även om sitt liv.
Jag mailade honom för ett tag sen om en fråga som dykt upp angående uppsatsen. Han svarade väldigt snabbt på frågan och skrev dessutom:

"Tack själv för pratstunden, det kändes gott att prata med dig! Det är sällan jag pratar  med studenter på detta sätt då mitt arbete med handledning, examination och forskning mest är läsande och skrivande och sällan ger tillfälle till pratstunder.  Jag är imponerad av dig som person och hur du sliter med flera jobb samtidigt. Du är nog ett forskarämne !! Hör gärna av dig igen eller kom förbi på 5tr, jag är nyfiken på vad examinatorn har att säga om uppsatsen också."

Det är ofta vuxna/äldre fattar tycke för mig. Patienter, lärare, föräldrar. Det känns som bra, väldigt bra faktiskt. Och jag är kanske som mamma alltid sagt: "Lite lill-gammal".

Kommentarer
Postat av: Madde

Sugen på att vara med i veckans blogg? ;)

Vem vill inte ha mer läsare ^^



DIRKETLÄNK:

http://mezos.blogg.se/2012/january/veckans-blogg.html#comment

2012-01-05 @ 17:05:32
URL: http://mezos.blogg.se/
Postat av: Madde

sv: kul att du är med i veckans blogg, säger till när vinnarna är uppe :)

2012-01-05 @ 17:38:16
URL: http://mezos.blogg.se/
Postat av: mami

...vem var det som fick en "syn" när en viss tjej var 11 år att hon skulle bli forskare!

Fler som ser det... puss <<3

2012-01-07 @ 10:17:38
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0