Thomas bakar scones till mig

Det har varit en lång dag för mig. Till att börja med en väldigt kort natts sömn. Upp och spela beachvolley, men ju fler gånger jag spelar beachvolley det första jag gör på dagen desto mer inser jag hur dumt det är. Jag är som stel på något sätt, trots att jag är så överrörlig. Det är som att kroppen inte har bråkat igång ännu, så jag kan inte prestera alls. Att cykla är oftast jätte jobbigt, men jag gör det ändå bara för att ta mig snabbare fram. Även om jag egentligen inte vill erkänna det så vet jag att EDS'en (Ehlers-Danlos Syndrom) finns hos mig, fastän det inte syns utåt, fastän jag biter ihop mitt yttersta för att inte visa det på något sätt.
Nåväl, sedan bar det av direkt till sjukhuset för att jobba. Att jobba går som bra, då blir jag en annan person, tar en annan roll, det kan vara mycket att göra men det är oftast inte för jobbigt för lederna. Dessutom trivs jag så bra, så då går tiden snabbt =)
Efter jobbet funderade jag på att följa med några vänner ut, men jag kände att jag inte riktigt hade orken med mig. Så jag for hem till Thomas. Han bakade scones, vi drack te, och såg en film. Det var väldigt länge sedan jag senast såg en film med en vän (förutom på bio). Tycker generellt att det är rätt överskattat, men ikväll var det precis vad jag behövde.

Imorgon ska inte någon väckarklocka få väcka mig, jag ska sova ut! =)


Kommentarer
Postat av: mami

Morgon är värst, just för att våra överrörliga leders överansträngning gör oss stela på morgonen. När vi väl kommit igång så mår kroppen bättre och att vara i rörelse som inte blir statisk är allra skönast. MEN... kroppen behöver längre tid till återhämtning. Gör inte mammas misstag och "bränn ditt ljus" i båda ändarna... för med kunskap nu kan du få ett långt arbetsliv utan att få så svår smärta om du bara planera dagarna lite... hm...

Älskar dig prinsessa <3

2011-09-03 @ 08:30:45
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0