Små förändringar

När jag jobbat några dagar så brukar jag ofta behöva en dag att återhämta mig lite. I onsdags återhämtade jag mig verkligen, låg i sängen i pyjamas till 20.30. Gjorde verkligen ingenting vettigt heller, utan var bara.
Nu är jag åter människa. Torsdag var jag och Henke på stan en sväng, jag shoppade lite och sedan åt vi på Café Göteborg. Väldigtt god mat, en tallrik full av grönsaker, frukter, toast, bröd. Sedan det jag tyckte var mest fascinerande var deras toalett! När man kom in fanns det som på andra ställen pappershanddukar, men dessutom vanliga handdukar som man slängde i en tvättkorg när man använt dem. Det stod tre olika bodylotions där, samt hårstylingsprodukter - hårspray, hårmousse osv.
Igår var jag och Henke till Pappa (Anders) med familj och spelade Canasta. Det är så trevligt att spela spel, enkelt och socialt.
Har även fått vara med Thomas senaste dagarna. Han som alltid är så upptagen har äntligen haft tid med mig, så jag är nöjd =) Ikväll ska vi även följa med på togafest i samband med nollningen. Jag känner mig som stolt att jag får äran att följa med så mycket på nollning trots att vi inte ska vara med detta år.

Igår när vi skulle diska undan middagen störde jag mig på att diskhon var på fel sida om diskstället, att den skulle varit tvärtom. Tanken hade däremot aldrig slagit mig att jag kunde ju flytta diskstället? Men när Henke förslog att flytta micron till den andra bänken och diskstället till andra sidan kändes det som en självklarthet. Och det blev väldigt bra, väldigt öppet! =)


Små förändringar kan göra stor skillnad.

Kommentarer
Postat av: mami

så är det ju, små förändringar, kan göra enorm skillnad. Även små förändringar på insidan som ändrar riktningen en grad leder i förlängningen att man hamnar på helt annat ställe i livet... det är faktiskt inte det stora i livet utan det lilla som förgyller vår livsresa! puss <3

2011-09-17 @ 15:28:00
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Erika

Det blev mycket bättre sådär! :)

2011-09-17 @ 20:07:15
URL: http://erikaaeklund.blogg.se/
Postat av: Ola

sv: ja jag har ju bara sett dom allra första avsnitten av vampire diaries, men det verkar grymt bra!:)

2011-09-18 @ 14:12:09
URL: http://olakarlssoneriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0