Mahjong

Idag har jag mestadels varit lat. Eller, förvisso lite duktig också. Har tvättat 5 maskiner tvätt och dammsugit lägenheten lite snabbt. Därefter tyckte jag att jag förtjänade att spela lite age of empires 3. Tiden gick snabbt och hann inte spela mycket innan jag var tvungen att göra mig i ordning.
Skulle ta bussen ut till Böleäng och spela Mahjong hos Pappa (Anders). Men vad händer när jag går ut till busskuren här på Berghem? Jag ser bussen köra förbi. Great. Jag hade en kvart på mig att ta mig ner på stan där bussen mot Böleäng skulle avgå ifrån. Så jag började traska, trots att jag visste att jag hade alla odds emot mig då det brukar ta närmare 25 minuter för mig att gå ner till stan. Jag fick springa sista biten, och Adam fick hålla bussen sista sekundrarna, men jag hann! Benen var alldeles möra och andfåddheten var ett faktum. Och nu i efterhand känner jag av det i fötterna också, eftersom att jag som vanligt hade klackar på mig.
Nåväl, vi tog oss då. Och vi fick spela Mahjong! Fantastiskt trevligt spel. En väldigt lyckad kväll :)

Har nu även hunnit göra matlåda, för imorgon blir det först skola och sedan jobb på demensboendet. Var ett tag sedan jag jobbade där, men det ska nog gå bra :)


Caesar på Mahjong'et ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0