"Jag skulle vilja vara lite av ett bad ass."

"Jag skulle vilja vara lite av ett bad ass. Att någon bara vill ha sex med mig för att de tänder på min kropp, och inte att de tycker om mig för att jag är snäll."

Hade en diskussion med en kompis för inte alls länge sedan. Han skulle vilja att folk såg honom mer som en kropp, någon som är het och som de bara vill ha sex med.
Jag personligen är tvärtom. Jag vill bli omtyckt för den jag är, och inte känna mig som ett objekt som killar bara blir kåt på, vill ha sex med, vill sova med. Jag vill bli vald att vara med för den person jag är, och jag vill inte bara ha sex för sakens skull.
Igår skrev jag med en gammal vän som jag inte hört av på säkert ett år. Han bor inte längre här i trakterna utan har flyttat iväg. Han sa att jag borde komma dit och hälsa på, men jag avböjde erbjudandet eftersom att jag knappt har tid att åka hem till Järvträsk och hälsa på, än mindre dit.
Det kom då på tal att han skulle komma till Umeå, och att sovplats löser sig - han borde ha många vänner kvar här och well, det är väl helt okej att sova här någon natt om så skulle vara fallet.

"sen skulle jag aldrig kunna sova hos dig"
"jaså, why not? :p"
"det vet du nog ;)"
....
"nä men skulle iaf inte hålla tassarna borta"


Till saken hör att vi umgicks relativt myckete under en period, men hade aldrig någon som helst närkontakt. Vi myste inte i soffan, vi sov inte med varandra. Det var en hej-kram och en hejdå-kram.
Jag styrde konversationen från detta ämne, men det tog inte lång stund förrän han återigen tog upp det.

"men skulle jag bo i ume skulle jag försöka ha sex med dig och det skulle kanske inte va bra"
"jaså varför skulle du försöka det? jag är inte ett objekt :p"
"du är trevlig och söt :p nä men det skulle inte va bra iaf"
"tack"
"skulle bli dissad om jag kom o hälsa på sen skulle det bli konstig stämmning"


Denna människa som jag såg som en av mina bättre vänner under en period, han ställde alltid upp vadän det var, vi hade roligt när vi umgicks, det var enkelt. Sättet han skrev det på fick mig verkligen att känna mig som ett objekt och ingenting mer. Jag gillar verkligen inte den känslan!
Missförstå mig rätt. Självklart gillar jag om killar tänder på mig, om de finner mig attraktiv. Men jag är mer än en kropp, och det känns som att vissa glömmer det ibland, det är det jag tycker är jobbigt. Att andra ser mig som en attraktiv människa som de skulle kunna ha sex med, det känns ju bra. Förstår ni skillnaden?


Kommentarer
Postat av: Fia

Den känslan är faktiskt jobbig.. När någon får en att framstå enbart som ett objekt. Men sådant tycker jag kan kvitta. Det är faktiskt skillnad på att få känna sig attraktiv och som ett objekt.

2011-11-13 @ 14:38:13
Postat av: Anonym

Förstår absolut den känslan.. själv fungerar jag så att jag inte alls blir sugen på sex om jag inte får MINST lika mycket närhet,(alltså sådan som tex mycket kramar och pussar där jag inte känner minsta lilla sexuella antydan.)



Mitt ex förstod aldrig det.. så det slutade med att jag inte kunde ens ge honom en kram så trodde han att det var dags! Och när man inte kan krama någon utan att det betyder att nu ska vi ha sex, så slutar man ju kramas.. tänk att aldrig kunna känna tryggheten i en vanlig kram! Eller en puss!



Så enkelt, men så svårt att förklara för en kille som vägrar lyssna...



Ingen trygghet = Inget sex..



Men när man får bekräftelse genom rätt typ av närhet så är det helt ok med mycket sex, för då vet man att man duger som människa också. :) Lyckligtvis har jag äntligen träffat någon som först ser mig(!), och sedan, ser vår gemensamma attraktion :) DET är ett fungerande koncept, i alla fall så är det vad som går hem hos mig.. i det kanske vi är lika du och jag?



Puss på dig snygging! // Nilla

2011-11-14 @ 07:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0