Bus bus och lite annat

Nu har mycket hunnit hända, vilket är väldigt trevligt förvisso. Men jag har inte haft någon motivation att blogga om det. Tänkte dock att nu när jag ändå vaknade "för tidigt" av katterna så kan jag lika gärna ta och uppdatera om läget.

Fredag
Då var det paltkväll! Well, vi lyckades i alla fall med palten, fläsket däremot. Vi gjorde det i ugnen, stängde av ugnen när det var klart och glömde det sedan där inne lite för länge. Det blev inte bränt, men det var närmare baconchips än någonting annat.
Sedan spelade vi lite Mahjong. Efter det hade jag alldeles för mycket energi för mitt eget bästa, jag ville hitta på någonting. Då fick vi en idé, att fara till Thomas och klistra post it lappar på dörren. Bus bus!




Vi klottrade även lite på lapparna.

Lördag
Några timmars sömn och sedan bar det av mot Boda Borg med ett härligt gäng. Det var första gången jag var på Boda Borg och det var ju verkligen jätte roligt! Vi delade in oss i två lag och sedan var det bara att köra, var väldigt klurigt.
Absolut roligaste var att Sofia fastnade två gånger - först med tröjan i en dörr så vi fick be om hjälp i receptionen, och andra gången med fingret i ett hål så att vi fick lyfta upp henne så att hon skulle ta sig lös ;)
På kvällen blev det ännu en spelkväll, så det var generellt en väldigt rolig dag.

Söndag
Vaknade efter alldeles för få timmars sömn, men det kändes ändå okej. Jag och Jonny for upp till Henke och var lite barnvakt till Pappas barn. På eftermiddagen kom Dexters uppfödare hit, och hon blev väldigt imponerad av lilla Caesar, vilket kändes bra.
Middag för mig och Jonny blev att prova på ett nytt recept som var pretty awesome, en kyckling- och tortillini soppa. Mums!
Vi avslutade dagen med att nörda lite Heroes of might and magic 3. Det var roligt att få spela lite dataspel med någon, i vanliga fall är det bara mina systrar som brukar vilja/ha tid att nörda med mig :)

Måndag
Lite skola och sedan blev det att fara på Leos Lekland. Pappa och barnen var med, dessutom har Marcus "blivit med barn" några dagar så han och hans systerson var också med. Och dessutom jag och Henke.
Det är stor skillnad på de små knattarna motför förra gången vi var där. Erika som är 3 år hann man inte alltid springa efter. Olivia som sist knappt kunde klättra någonstans på egen hand klarade sig väldigt bra denna gång, dock tog det ibland lite tid men hon kunde. Behöver jag tillägga att jag hellre hängde efter Olivia? ;)

Glad tjej! :)

Tisdag
Ett försök att se någon webbföreläsning, vilket kunde ha gått bättre. Sedan jobbade jag, satt vak till en väldigt söt gubbe. Det var svårt att höra vad han försökte säga men han var duktig på att svara ja eller nej.

Och idag, då blir det skola 1,5 timme på eftermiddagen och sedan får vi väl se vad som händer. Imorgon ska jag i alla fall jobba.

Kommentarer
Postat av: camilla

Verkar som att alla for till boda borg i helgen! Kan säga att jag är något avis :P

2011-11-02 @ 13:26:41
URL: http://gargnesarn.blogg.se/
Postat av: mami

jag blev helt slut av att bara läsa... men det med post it på 'Thomas dörr, det gillade jag;

Undras vart du ärvt allt sådant ifrån. Jag har hört av mina äldre syskon att din morfar var en riktig spjuver i sin ungdom och hittade på en massa rackartyg... full av upptåg, måste vara gener ifrån honom... Puss

2011-11-02 @ 15:32:23
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0