The new boss

Oj vad det har blivit lite datortid det har blivit sen i lördags. Känns faktiskt rätt skönt att ikväll endast ha en dejt med just han - datorn. Söndag skulle några vänner till Luleå och se hockeyn. Då passade jag på att lifta till Bureå och hälsa på. Det blev en lång och trevlig dag må jag säga =)

Igår var jag så trött, så trött. Jag sov 5 minuter på toagolvet och sedan 30 minuter i vilorummet under min lunchrast. Idag är jag lite mer människa, men fortfarande rätt slö. Jag blir som rätt trött och slut av att ha praktik. Bara att vara vaken och på tå hela tiden, allt för att visa framfötterna.

Igår var jag i alla fall till samvården där jag nu har garanterat fått jobb i sommar. När jag kommit in på avdelningen satt jag och väntade på chefen ett tag. Då kom sjuksköterskan jag fick bäst kontakt med när jag hade praktik där förra terminen förbi. När hon såg att det var jag sken hon upp som en sol och kramade om mig. Hon frågade hur det var hemma i min lilla by med familjen och systrarna, hur det var med katten och så vidare. Jag blev faktiskt lite rörd att hon minns så mycket om mig och att jag rentutav fick en kram. Det sved lite i hjärtat när hon sa att hon innan sommaren ska byta avdelning, arbeta med någonting annat. När chefen kom dit sa sjuksköterskan att "anställ henne!"
Mötet med chefen gick jätte bra. Det var som ingen fråga om saken. Jag är den enda undersköterskan de anställer i sommar, så jag känner mig väldigt lyckligt lottad. Det visade sig även att chefen kommer från mina hemmatrakter och hon sa i början att "När jag såg att du var från inlandet visste jag direkt att du var en bra tjej." Det där konceptet hörde jag senast för några dagar sedan. Jag minns inte av vem men jag minns att personen i fråga att "Jag har större förtroende för dem som kommer från en liten by. Det är som att man är van att ta hand om alla på ett helt annat sätt. Och man löser problem som de kommer eftersom att det inte finns någon annan som gör det åt en." Det är ju kul att man får lite cred för att man kommer från ett litet ställe i inlandet =)
Vi gick runt lite på avdelningen och många av de som jobbade just då kände igen mig. Så det blir 10 veckor heltid där i sommar. Jag bad om flera kvällar, även gärna natt - fastän hon inte alls hade tänkt sätta mig på natt. Första två veckorna är inskolning. Jag lär väl känna mig som en liten vilse fågelunge emellanåt, som man alltid gör på nya ställen, innan man lärt sig alla rutiner. Men jag tror verkligen att det kommer att bli en lärorik sommar! En bra merit för kommande yrke.

Nästa vecka på onsdag ska jag ha födelsedagsfika med folket här i Umeå. Jag håller tummarna att jag på något sätt ska ta mig hem till Järvträsk redan på torsdagkväll, men det går ju bara bussar till Skellefteå så det återstår väl att se. Ska blir skönt att få fara hem nästa helg, första gången sedan julas!

Idag trillade det ner ett trevligt brev i brevlådan. Av någon anledning blir man så mycket gladare av handskrivna brev/kort än via datorn/mobilen. Det visar på engagemang! Det var från min låtsaskusin Andreas:

"Hoppas du får en riktigt bra 21-årsdag. Det finns endast ett litet krav.... Köp dig något du "verkligen" vill ha och "njut" av din dag! :)" + en liten slant. 
Tack så jätte mycket hörru! Verkligen oväntat, och verkligen jättefint :')

Kommentarer
Postat av: mami

Kul att bli ihågkommen. En "ny" kusin som du ännu inte träffat! Men inget kan ju glädja mer än det oväntade... positiva som händer.

Skickar kramar från oss alla

älskar dig så!

2011-03-22 @ 21:23:46
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0