Syster Yster

Idag var det dags för praktik inom kommunen. Det här är andra placeringen jag gör i kommunen och jag tycker att man känner sig så välkommen! Introduktionen på förmiddagen var klar rätt snabbt och vi fördrev några timmar på stan innan det var dags att ta sig iväg till praktikplatsen. Väl på plats får vi höra att det är så mycket sjukdom där nu så de hade inte alls tid att ta hand om oss, utan vi fick komma tillbaka på onsdag istället. Hade varit trevligt att få vetat det tidigare, men nåväl, man ska inte klaga.
Så for hem till lägenheten och här var syster Erika och väntade, hon är här i Umeå nu och hälsar på. Hon ska försöka ragga upp nå sommarjobb. Middagen bestod av kött och potatis, och sedan har vi bland annat spelat lite bismarck med Billyboy.

När Billy endast har kvar att välja "spel" får han två 2'or och två 3'or att börja med ;)

Ikväll såg vi en helt okej tjejfilm - The Switch. Det är så fint med kärlek, dock är ju sådana filmer rätt förutsägbara - jag kan ändå inte låta bli att le. Serier däremot där är det ofta någon förbjuden kärlek som fängslar en. Faschinerande att det alltid är den förbjudna kärleken som är mest spännande, den man vill veta mer om, den man vill följa. Är det så även i verkligheten? 


Dexter har varit ovanligt trött ikväll. Tur han är söt ändå, lillpalten :]

Erika är förkyld och hesheten är ett faktum, så hon är förvisad till bäddsoffan. Jag trodde det skulle bli slaggis om katterna, men än så länge ligger alla i sängen med mig. Nåväl, de lär nog röra sig mellan under nattens gång, så att även hon får lite mys :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad söt han är Dexter (;



De blir att ställa killarna den 9/4 här i ume, skulle vara kul om du kanske kunde komma förbi en sväng ? (:



Kraam

Linnea



2011-03-07 @ 23:48:00
URL: http://linnea-larsson.bloggplatsen.se/
Postat av: mami

Men det var ju nästan bra att du fick extratid med Erika. Ha så kul,trots att hon drog med sig snuva!!

Älskar er båda!!!

2011-03-08 @ 09:07:44
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Linnea

Pefekt (; Då kanske vi ses där (:



Snygg du var i Link-dräkten förresten! Jag är också en "zeldanörd" ska jag erkänna (; Har nintendo 64 och Wii här i ume ;D



Kraam

Linnea

2011-03-08 @ 11:59:53
URL: http://linnea-larsson.bloggplatsen.se/
Postat av: Erika

Haha, det är inte något större fel på bäddsoffan men katterna gillar nog sängen bättre.. ;)

2011-03-08 @ 22:53:54
URL: http://erikaaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0