Samvården!

Idag fick jag ett samtal från chefen på samvården, så ett möte med henne är bokat till på måndag. Hon ville väl egentligen inte säga något definitivt över telefon men ja, jag har fått sommarjobb där! Jag känner mig så glad just nu, det var verkligen precis där jag ville ha sommarjobb. Fast å andra sidan, jag hade ju bara sökt där och verkligen engagerat mig för att få just där.
Jag tror faktiskt att vill man verkligen någonting, har man ett fast mål, då löser det sig alltid. Jag tror verkligen att det är så, när man är fokuserad och vet vad man vill, då får man det man vill ha. När man däremot har flyktiga mål - som jag t.ex, på sätt och vis vill jag verkligen hitta en pojkvän, och på sätt och vis trivs jag rätt bra med singellivet, då blir det inte. Som när jag har mina down-perioder och känner mig ensam, bara vill ha någon och undrar varför jag inte har någon? Vill man så kan man, men det är kanske inte jämt jag vill. När det känns rätt, då.

"Vilken mening/fras (typ carpe diem osv) känner du starkast för? Vilken gillar du bäst?"
Den jag gillar mest är den som har präglat stor del av mitt liv. Det var min mamma som sa det till mig när jag ville ändras till den person som jag verkligen ville vara, men inte riktigt vågade vara - "Fake it 'til you make it". Egentligen innebär det ju att man kan vra precis vem man vill vara. Och även om det i början känns som fejk och att man kanske överdriver ett beteende exempelvis väldigt social, till slut blir det en sanning.
I högstadiet var jag rätt tyst och tillbakadragen, speciellt bland nya människor. Jag var inte alls den jag ville vara, och jag bestämde mig att när jag började gymnasiet skulle jag inte vara den människan längre. Till viss del gick det att ändra, men jag kände mig fortfarande lite osäker bland bekanta människor - såna man visste namnet på men inte alls kände. Dessutom fanns det ju fortfarande kvar de som visste hur jag varit tidigare och tyckte att jag var överdriven - fejk. När jag flyttade till Umeå då bestämde jag mig på riktigt att verkligen vara den jag vill vara. Nu när ingen känner mig och ingen kan säga att "men så där är ju inte du."

Idag fick jag en jag-vill-verkligen-träffa-Roger-nu känsla. Så ikväll ska jag träffa honom, det var ju som ett tag sedan. Det var där ett tag när vi umgicks i princip varje dag, och nu har vi bara setts som hastigast senaste 3-4 månaderna.

Imorgon är det dags för gruppen igen, vilket jag ser framemot. Jag tycker att det är så intressant att få höra allas levnadsberättelser, även om det är hemskt att sådana saker faktiskt händer i verkliga livet. Förr läste jag gärna verklighetsbaserade böcker om hemskheter som till exempel "pojken som kallades det". Jag såg även gärna dokumentärer. Detta är någonting jag inte gör längre, men det är mest för att jag inte riktigt känner att jag har tid.

Ååh, vad allting går bra nu känns det som ;D



Kommentarer
Postat av: malin

Jo det funkar, inte lika bra som MUS ögonskuggor, men så länge man använder en primer under så blir det faktiskt skit snyggt! :)

2011-03-15 @ 17:14:33
URL: http://malingrankvist.blogspot.com/
Postat av: mami

grattis hjärtat till sommarjobet!

Ja, fake it, til you make it! är en bra mening!

Den snappade jag upp av Dr. Phil för mååånga år sen!



Allt handlar om energi och där vi samlar ihop vår energi, där blir resultatet! Enkel mattematik eller hur ?!

Älskar dig <3

2011-03-16 @ 08:26:03
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0