Litter Kwitter?


Jaa, jätte smart grej men... den ska väl passa också? Min toastol är felskapt, det är inte okej. Jag hade verkligen sett framemot att kunna lära Dexter att gå på människotoa. Så vad ska man göra med det nu, skicka tillbaka känns ju jätte tråkigt? Om någon skulle kunna "förstöra" den lite så att den skulle passa skulle jag bli glad!

Dagen har bestått av shopping på stan med syster och sen har vi ätit mat och sett "How Do You Know" med Billy. Det var faktiskt en inte alls särskilt bra film må jag säga. Ingen särskild handling. Den mest komiska eller tragiska kommentaren var:
- Hur vet man att man är kär?
- Well, jag vet det när jag börjar använda kondomer när jag är med andra.
- . . . OMG, jag är kär!

Imorgon börjar praktiken på riktigt så jag hoppas på en bra dag. Dock måste jag börja praktiken med att gå tidigare. Onsdag imorgon igen och dags för ett nytt möte. Imorgon är det min tur att berätta min historia, och jag har inte alls förberett mig. Tror inte jag ska göra det heller, det får komma som det kommer.
Råkade hitta ett kort jag fått av honom där orden "Tack att du står ut med mig." lyste längst upp mot mig. Det var många tankar som väcktes av bara dessa små ord. 
Som jag tidigare nämnt så är det mycket jag inte minns från denna tid, mycket som jag förträngt. I och med att läsa detta kort kom jag ihåg mer saker. Som att ibland var det nästan som att han var medveten om hur fel hans beteende var, men det var väldigt sällan. Eller så var det en väldigt bra fasad. När han skrev dessa ord kan han kanske ha haft den känslan?
"Misshandlaren växlar mellan våld och värme. Ingen misshandlare är misshandlare 24 timmar om dygnet. Eftersom förhållandet präglas av ömsom värme, ömsom våld hålls offret kvar i relationen. När misshandlaren beter sig snällt får kvinnan hopp om att allt ska förändras till det bättre, vilket får henne att stanna kvar. Själva misshandeln, som inträffar förr eller senare, bidrar till att sänka kvinnans självkänsla och självförtroende, vilket också gör att hon stannar kvar i relationen. Det känns med tiden alltmer omöjligt att bryta relationen, eftersom tanken på att klara sig själv och vara ensam känns omöjlig." Taget från www.varningstecken.n.nu.

Kommentarer
Postat av: mami

Har svårt att sova. Varit uppe och röjt undan lite efter Christinas framfart. Fyllde halva diskmaskin och DEN var redan full och startad så det blev att omdisponera för att få dit allt! Hon kommer veta vad hon heter när hon vaknar i morgon...

Lycka till, ser fram emot att få höra "din berättelse" när du väl berättat den!!!

Träffade en kvinna i taxi idag som berättade att hon varit tillsammans med en man från Järvträsk i sin ungdom hon undrade vad som hänt med honom eftersom han hade problem och hamnade i "trubbel" redan då?

Jag visste inte vad jag skulle svara men till slut sa jag sanningen att han suttit i fängelse för våldtäkt och pedofili. Kan säga att hon blev chockad och mådde illa en stund. Men jag sa; nu fick du ju bekräftelse på att du gjorde rätt som gjorde slut. Hon svarade; t.om mina föräldrar sa så, att han var ingen bra kille... Jag tror vi föräldrar ser saker långt före... för vi är inte förälskade och har sådana hormoner igång. Det ligger nog något i att man ska fråga föräldrar om lov och att killen ska fråga föräldrarna om lov innan de får gifta sig!

Som de gör i många länder.



Hoppas det ordnar sig med "Dexters" toastol...

Att Erika vågar sig ut och "sälja in sig" och att hon inte är så förkyld att hon däckat och smittar dig!

Skickar pussar och kramar till er båda, mina prinsessor älskar er innerligt <3

2011-03-09 @ 02:12:27
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0