Var snygg men ärlig

Idag trivs jag väldigt bra i söta klänningar, i shorts, i urringat. Jag gillar att få känna mig kvinnlig och inte gömma hela min kropp i kläder så som jag gjorde förr. Innan gymnasiet var mitt liv i mjukisbyxor och munktröja. Sedan byttes det ut till jeans. Men det är egentligen inte förrän nu på universitetet som jag vågar ha på mig vad som helst. Det var som att när jag bodde hemma hade jag redan fått en stämpel hur jag skulle se ut och hur jag skulle klä mig. Jag kände mig genast obekväm när jag överskred den gränsen.

Som Henrik Fexeus tips nummer 18 i boken Alla får ligga - Var snygg men ärlig.
"De är med kläder som med alla andra förpackningar: Ju snyggare förpackning, desto mer värdesätter vi innehållet redan innan vi öppnat lådan..... Det innebär dock inte att du ska lägga dig till med en stil som du i själva verket är obekväm med, hur snyff den än anses vara just den här förmiddagen. Du måste fortfarande vara ärlig mot dig själv med vad du har på dig. Om du inte trivs med vad du bär så kommer den du vill imponera på att se tydligt att du inte känner dig bekväm. Och du kommer att smitta av dig - personen du vill imponera på kommer själv att känna sig besvärad i din närvaro. Hur snygga kläder du än har......."



Det här är mitt nyaste klänningsinköp - söt, tycker jag åtminstone.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag gillar klänningen!

2011-07-25 @ 00:27:42
URL: http://erikaaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0