Till Sofia, Lycka till, Henrik Fexeus



"Henrik Fexeus, populär tankeläsare och psykologisk manipulatör, slog igenom för den breda publikenmed tv-serien Hjärnstorm (2007, 2009) och böckerna Konstan att läsa tankar (2007) och När du gör som jag vill (2009). Henrik har nu flickvän."

Haha, jag älskar den där sista meningen - att Henrik har nu flickvän. Resten av stycket handlar om Henrik och hans framgång inom den här branschen. Undras om det är för att det är många som "stalkat" honom? Han är ju fruktansvärt charmig, och vet precis vad man ska säga och hur. Han är ju trots allt jobbat med detta ett tag.
Jag är åtminstone nöjd över boken!

Tänkte återigen påminna er om min motivering till varför just jag skulle få ett signerat exemplar:
‎"Alla får ligga" har hjälpt för min del
Ja, det har faktiskt aldrig gått fel
En vän och jag gick ut och testa
Vi lyckades utan att festa
En upptagen killes nummer jag till och med fick
Trots att det faktiskt inte längre än så gick
Boken handlar inte endast om en snuskig sekvens
Utan även om verbal & social kompetens
Som är viktig i alla sammanhang
Trots att Henrik nu gått över till talang


Fick sedan som kommentar från Team Fexeus:
Lycka till, och se upp med de upptagna killarna. Se tips nr. 52-59, och framförallt tips nr 59. Du är värd bättre än så. //Team Fexeus

Jag har nu läst igenom tipsen och de handlar om tillgänglighet. Att man inte ska tillåta andra att ta en förgiven utan se det som att man är högsta vinsten. Samt hur pass tillgänglig man ska vara, och när man ska vara hur tillgänglig.
"Nummer 52. ...Kom ihåg att du är högsta vinsten. Det är du som funderar på om han är tillräckligt bra för dig, det är du som är den sällsynta fågeln som han måste fånga innan det är för sent. Det kanske låter hårt. Men ofta gör vår kassa självbild att vi tänker tvärtom. Vi jagar dem..."
"Nummer 53. ...För att kunna använda (o)tillgängligheten effektivt måste du först börja i andra änden, med att vara tillgänglig. Det är nämligen så att ju mer du träffar någon, desto mer gillar de dig. Det här är en psykologisk lag som är sann för alla människor. Ju mer vi utsätts för något och ju oftare vi får ett visst intryck, desto mer tycker vi om det. Under förutsättning att vi gillade det från början, förstås..."
"Nummer 59. ...Allt för ofta fastnar vi för en person som inte är värda oss, som behandlar oss som skit... Det är svårt att klättra ur den här fällan när vi väl har fallit i den, för ju mer känslor och tid vi investerar i någon, desto mer intalar vi oss att han måste vara värd det. Det är så vi motiverar vårt märkliga beteende för oss själva. Men det betyder inte att vi har rätt. Jag därför aldrig någon som inte vill ha dig på riktigt."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0