"Jag kommer få dig att ångra allt"

Som jag skrev i inlägget tidigare så ska jag nu berätta vad som hände den 10 september. Jag hade tidigare under veckan lämnat in ett skuldebrev som han skrivit under angående pengar han var skyldig mig till kronofogden. Den 10 september hade informationen även tagit sig till honom, vilket han inte gillade!
Jag minns fortfarande precis var jag satt - i den bruna soffan i tv-rummet, vem jag var med - en vän som sedan hjälpt mig massor, och hur jag reagerade.. Det första sms'et var väl inte värst, det försökte jag bara ignorera och fortsätta prata med min vän som att inget har hänt.

”Varför har kronofogden tagit kontakt med mig och vill ha 15000?”
10 september 2010 16:05

Jag hade fortfarande inte svarat på något av hans sms sedan han var här och hämtade grejerna veckan innan, så jag svarade såklart inte på detta heller. En halvtimme senare kom nästa sms, och sen det tredje just därefter.

”Om du inte tar kontakt med mig idag och berättar vad faan du håller på med så kommer du ångra det och jag skiter fullständigt i vad som händer med mig.”
10 september 2010 16:29

”Helt jävla blåst tjej, hur faaaaan har du mage att göra som du gjort, och ljugit om allt, alla sakerna var nerlagda redan ju din jävla fitta. Jag kommer få dig att ångra allt”
10 september 2010 16:45

Än en gång försökte jag verka oberörd, trots att jag kunde höra hur mitt hjärta började slå allt hårdare. Min vän som såg sms'en han skrev sa att vi måste åka till polisen. Jag sa att det är lugnt, att jag inte orkade ha mer med polisen att göra. Jag kände hur ögonen började tåras bara av tanken att måsta ha med polisen att göra ännu en gång. 
"Sofia, vi måste fara. Du såg inte hur du såg ut när du läste sms'en, det gjorde jag."
Han hävdade att jag hade sett livrädd ut, och det var jag väl å andra sidan. Så vi åkte till polisstationen, och jag fick en klump i magen direkt vi närmade oss byggnaden. Vi fick prata med en polis som skrev ner allt, som tog det på största allvar och sa att jag skulle försöka undvika att gå ensam. En anmälan angående olaga hot blev upprättad.
Min vän skjutsade mig sedan till en affär så att jag kunde köpa ett titthål till dörren, så att jag skulle kunna känna mig lite tryggare. Och det var verkligen guldvärt, denna lilla skillnad att kunna kika ut vem det är innan jag öppnar dörren. Jag var dock ändå noggrann med att kolla så att jag inte såg hans bil utanför fönstret innan jag gick utanför dörren.

Jag trodde att det skulle vara rätt lugnt efter det, men i samma veva hörde en av hans gamla kompisar av sig och berättade att han försökt "leja" folk att komma och slå ihjäl mig. Personen i fråga gick med på att vittna och polisen blev inkopplad. Som tur var hade han inte hittat någon som ville göra det, men rädslan var nu större. Nu visste jag inte längre vad jag skulle akta mig för, när det inte bara var han som kunde dyka upp.
Ingenting hände som tur var. Förundersökningen blev nedlagd, vilket tyvärr var synd. Och sedan hörde jag inte någonting från honom på nästan en månad..

”Du vet att det finns INGEN i hela världen som får mig att känna som du får mig”
24 oktober 2010 00:47

”Men iaf du har gått  vidare och du och jag kommer aldrig bli som du sa, så jag har inget att vara glad över och bara att vet att du aldrig älskade mig nog mycket tanke på hur du alltid behandlade mig och hur du dumpade mig, men men det är historia, har bara mig sj att skyll och just därför vill jag inte leva länge efte att ha lovat dig aldrig såra dig och inte ljuga för dig och jag bröt det, kan inte leva med mig sj längre tyvärr. :(”
24 oktober 2010 00:56

”Det jag vill messt är att hålla om dig och aldrig mer släppa dig eller göra ett fel steg som slutar som det gjort sist, och jag var känslomässigt ett vrak därför skrev jag som jag skrev, och när vi sågs så ville jag verkligen krama dig, men du hade tagit dit nån tönt som bara stog där och lät dig lyfta däck, och då blev jag bara sur på dig, att av alla du kunde välja valde du nån sån tönt, så då sa jag till dig ”hoppas jag aldrig ser dig igen” och till han ”fuck you” just för att jag var så arg.”
24 oktober 2010 01:15

”Hoppas du vet att efter 100 piller så kommer vi aldrig höras mer, även om du inte tror mig, men du lär få ett samtal :) och direkt jag nämner den gången då du for till ****** och ljög så kan du inte skriva med mig, varför kan du inte bara erkänna vad du gjorde, kan som inte tänka mig att du var otrogen för du hade sex med mig väldig sällan. Så varför ha med han, du kanske for dig för att koma bort och ljög för du trodde jag inte skulle gilla det, hur som hellst vad det nu än var för anledning så ska du veta att jag har förlåtit dig för det och varför jag började med knarket och lögner var för att du gjorde samma sak en gång till en månad senare. Hade du aldrig gjort om det hade jag förlåtit dig och inte sagt någt just för jag har ljugit för dig. Men iaf god natt och hoppas ditt liv tar en ny vändning och blir bra som det aldrig var med mig :) älskar dig kissekatten”
24 oktober 2010 01:34

Plötsligt provade han en annan taktik. Istället för att vara arg, skrika och hota så vände han helt och gjorde sig själv till ett offer som det var så synd om. Och han skulle ta livet av sig, det skulle vara mitt fel, och hans mamma skulle aldrig förlåta mig för det skulle vara mitt fel.
Efter att det tog slut hävdade han många gånger att jag ljugit om att jag farit till en kompis men egentligen farit till en kille, vilket jag har absolut inget minne av. Jag sa alltid vem jag skulle fara till, och tog smällen när jag kom hem. Dock i slutet for jag inte till någon som jag visste han skulle bli arg över att jag träffade. Men han sa det så många gånger, att jag for till denna kille, och att jag då var otrogen att jag nästan började tro på det själv. Och jag mådde så dåligt över det, att jag hade ljugit. Det var först när jag började på kvinnofridsmottagningen som jag insåg att det hände aldrig, utan att det bara var för att han manipulerat in samma sak så pass många gånger att jag började tro på det. På samma sätt som jag hade börjat tro på att så länge man inte slår är det inte våld.
Det är skrämmande hur lätt det ändå är att bli manipulerad. Hur man kan börja tro att man har gjort saker som man aldrig har gjort. 

Tiden gick och i november skrev han igen, då hade han ännu en gång bytt agerande. Nu var han nonchalant och förklarade hur alla ville ha honom. Jag frågade var han bodde nu, och det verkade som det gick bra för honom att hitta tjejer att bo hos åtminstone.

”Klagar inte, har ju tydligen blivit så snygg att jag har massa mail på Facebook hela tiden av tjejer så då uppkommer fler boenden :)”
14 november 2010 23:40

I december visade han att jag fortfarande betydde någonting för honom, eller om det bara var hans sätt att fortsätta ha makt över mig.

”Ne men du äger en bit av mitt hjärta så du kommer alltid vara hjärtat :)”
11 december 2010 01:07

Sista sms'et jag har fått av honom fick jag i Januari, det har nu gått väldigt lång tid sedan dess, och det har varit tyst. Men han har en ny tjej, som han har bott hos i ett halvår ungefär, om jag har uppfattat det korrekt.

”Hej du :)”
9 januari 2011 12:38

Jag svarade inte på det där sista. Han har även skrivit någon gång på internet, eller någon gång "råkat" skicka en vibb. Jag har inte svarat då heller.

Det är en skön känsla att han inte längre har makt över mig så som han hade förr. Förr när han kunde göra eller säga i princip vad som helst och jag bara tog emot vadän det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0