"Every good story needs a villain."

Som bekant ser jag på One Tree Hill nu under sommaren, när alla andra serier har säsongsuppehåll. Nu är jag på sjätte säsongen och en av huvudkaraktärerna har uppnått sin dröm att bli författare. Det talas mycket om skrivande, och känslan han har av att få vara författare. Den känsla jag skulle vilja känna. Det känns som att motiveringen till att börja skriva igen inte är långt borta, tiden däremot vet jag inte riktigt om. Vad det blir jag skriver på däremot, det återstår att se.

"Every good story needs a villain."
One Tree Hill s06e09

En skurk, det är vad som krävs för att det ska vara en bra historia. Fast i de flesta berättelser, med undantag från de sagor man läser som barn, så är inte skruken genom-ond, inte helt hjärtlös. Dock är de dessa skurkar som krävs för att det ska bli spännande, gripande, fascinerande - en bra historia. Därför skulle även om historia bli en bra berättelse.

"And I think you are a truly great guy, who have potential to be a great boyfriend."
One Tree Hill s06e09

Kommentarer
Postat av: mami

ibland klumpar du verkligen ihop inläggen... länge sedan du hade 3st på en dag =) Puss

2011-07-31 @ 18:54:19
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0