100!

Yey, vad duktiga ni var på att läsa min blogg igår, ni tog er precis upp till 100 besökare! Well, i förrgår var ni inte så pjåkiga heller, då var ni över 90 stycken.

Jag och min syster Erika är rätt lika på många sätt. Eller så härmar hon bara mig med allt? ;) Hon går nu natur i Arvidsjaur och ska flytta till Umeå och plugga om ett år när hon är färdig. Hon har nu efter att hon börjat gymnasiet övergått från flickpojke till faktiskt flicka. Ni hör, härmapa!!?
Eller så är det kanske helt enkelt så att i grunden är vi väldigt lika. Vi har båda bott i böckers värld, kunnat stänga in oss och bara försvinna - läsa och läsa.. Vi har samma humor, skrattar åt samma saker. Vi gillar båda spel lika mycket. Beachvolley, är fantastiskt roligt! Kvällspromenader är mysigt.
Well, vi är helt enkelt väldigt lika. Det känns lite tråkigt att det är ett helt år tills hon flyttar hit, hade gärna velat ha henne närmare redan nu! Speciellt efter i sommar när hon och Christina bodde här i 10 dagar, samt att jag varit hem 5 dagar. Som igårkväll, jag var sugen på kvällspromenad, men inte ensam. Hade hon bott här hade det säkerligen blivit av. Eller kvällar när jag känner för att bara hänga med någon ett tag och spela nå spel, hon skulle nog rätt ofta vara game. Etc etc...
Tur att tiden går snabbt, snart bor hon här! =)

Självklart gillar jag mina andra systrar också! Men eftersom det är inom räckhåll att Erika flyttar hit så är längtan på en helt annan nivå =)



<3

Nåväl, nu är det dags att göra sig redo för lite jobb. Katterna brottas och kurrar bakom mig, småtrollen! :')


Tillägg:
Tjejer har den fördelen att alltid kunna stoppa undan smågrejer när man vill ha händerna fria, även när man inte har några fickor på kläderna. Jag utnyttjar detta rätt kraftigt, som många av er redan vet. Igår när jag skulle hämta tvätten i källaren hade jag ingenstans att he nycklarna när jag skulle bära upp tvättkorgen, så då la jag dem i bh'n. Well, sedan glömde jag tydligen att ta ut dem därifrån så nu när jag skulle kliva in i duschen föll det ner ett par nycklar på golvet och ett vackert avtryck visade sig där de hade legat hela natten.
Minnet är bra men kort?

Kommentarer
Postat av: mami

Ja, "dessa fickor" är verkligen användbara!!!

Som barn så var det ju Erika och Evelina som var supertajta!!! Men i grunden är du och Erika mer lika varandra och Christina och Evelina mer lik...



Frågan är bara; vem av er som är mer lika mamma eller pappa? Eller är ni helt enkelt så välblandade... För både blygheten och pratigheten finns på båda sidor?! Men frågan är om det egentligen inte är samma sak? I alla fall i mitt fall. Skulle jag inte vara så nyfiken så skulle jag förmodligen vara helt tyst ;)



Förstår att du längtar att ha blodsband på nära håll! Men ett år går fort i "frihet"... puss <3

2011-07-25 @ 13:53:19
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh, vad roligt det kommer bli! Jag skulle absolut hänga på en kvällspromenad eller spel, självklart. Jag gillar inte heller att gå ensam, men hemma har jag ju Alva så räkna med att jag frågar dig någon gång :)



Jag ser ju upp till dig, men härmapa? Vi är nog lik varandra ändå :) Du är en sån bra person, vill också vara det och vi är ju faktiskt syskon ;)



Älskar och saknar dig <3



När kommer du hem?

2011-07-25 @ 16:02:11
URL: http://erikaaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0