Duktig flicka

Sitter här och ger mig själv en välförtjänt klapp på axeln. Förmiddagen satt jag och Sofia och fixade inför examinationen imorgon. Dock var det väl inte så effektivt pluggande, men vi fick då någonting gjort till slut.
Sen har tvättat massor med kläder, inte tvättat sen före jag åkte hem så det var en hel del kan jag ju säga. Sen har jag dammsugit, också väldigt välbehövligt. Mattan i vardagsrummet var snarare vit än svart innan dammsugarn åkte fram. Kändes som att Hela badrumsgolvet var en kattlåda, sjukt mycket sand. Diskhögen var inte heller att leka med, var rätt mycket kvar sen det var massa folk här och åt tacos. Men nu är det fixat, dessutom har jag ätit mat - bandspaghetti och kycklinggryta. Blev även 4 matlådor. Det som återstår att göras nu är att bädda sängen och läsa igenom nå skolgrejs.

Idag blev jag tvärsugen på en ny dator, inte för att det egentligen behövs. Men min är ju lite seg faktiskt. Såg den här på Expert, var väl mest därför jag blev sugen. Dock är jag ju själv för dålig på datorer, så jag vet inte vad man ska söka efter så att man får en bra en? Denna hade 4 gb internminne, vilket jag åtminstone vill ha. Windows 7, bara jag slipper Vista är jag nöjd! HDMI, webcam, kortläsare. Det låter bra i mina öron, men sen är det ju massa annat som jag inte förstår. Kanske kan man få en billigare dator med det jag behöver?
Fast tror ändå att jag kommer vara för snål för att köpa en, men drömma kan man ju.

Är sjukt less min garderob, eller innehållet i garderoben. Jag vill ha nya kläder! Men när jag är på stan - jag hittar ingenting. Jag tycker ingenting är fint på mig längre, eller så tycker jag att det är för dyrt för att ens prova. Då blir man bara less. Så jag sitter på tradera mycket, i hopp om att för en billig peng få något nytt fint plagg.


Som många vet sedan tidigare så gillar Dexter att krypa in under tidningar när man ska försöka läsa dem. Dock blev han rätt irriterad på mig när jag lyfte bort den litegrann för att kunna ta ett kort av honom. Jaa, ni ser ju!


Nu ligger dom här och vilar bredvid mig. Thelma ligger vid mina fötter. Det är mysigt med katter!

Kommentarer
Postat av: mami

kolla in Ellos, de har otroligt mycket kläder på rea och du som har så pass liten storlek brukar ha tur att det oftast finns kvar. Det är mest min storlek som jämnt är slut, men det är väl får jag har "medelsvensson-stl" Ang. Dator. Jag tycker du ska köpa dig en, för den du har, är ju inte den nyaste precis och tangenter som är lösa och vista seg....



Köp en HP och se till att du får med alla program på köpet för ominstallation,så jag kan installera om min med windows 7 för vista suger...



Du har varit såå snäll med mamma idag och gett mig 3 inlägg... lycklig som bara den <3

Har Evelina och hundarna hemma i veckan, så idag har vi börjat möblera om för att få in 42 tums platt-tv som hon förhandlade ner från 2300kr till 1000kr.

Så nu sitter den på väggen och det blev väldigt bra.

Tog ner skåpet uppifrån och satte det mot tvättstugeväggen och soffan vinklar ut mitt mot golvet. Ska lägga ut kort när vi blir klar i morgon... T.om pappa var med och fixade direkt han kom hem för att få igång tv.n innan hockeyn...

"var ett smart drag att göra det på en hockeydag, så han muttrade inte ens ;)"

Härligt att ha Eve hemma och rå om henne och få hjälp, för annars skulle det inte ha blivit gjort.

Jag tror jag ska rita en krigare åt dig till din tatuering, vad tror du om det? En indian, eller nånting sådant... Fast på ett eljest sätt ;)



Ja, vi får väl se...

Ser fram emot att få se den jag gjorde, tatuerad på plats. Spännande.... Kanske min nya "yrkesbana", vem vet!

Älskar dig min rosenknopp!

Min bebis <3

När tror du att du kommer hem nästa gång?

/mami

2011-01-14 @ 00:10:23
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Eve :)

Den här datorn köpte jag :) men när jag köpte den så kosta den 3999kr + 50kr frakt ;D Men jag kan t.o.m. spela thesims 3 på den :P så du behöver inte så mycket större minne än 3gb :) http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/SAMNPRV510A03/samsung-rv510-a03 , Du får vänta tills datorerna blir billigare ;) ^^

2011-01-14 @ 00:34:41
URL: http://idaevelinaeklund.blogg.se/
Postat av: fia

Haha, han såg ju inte nöjd ut ialf ;)

Det är som Simba, älskar att ligga i påsar.. Varje gång vi handlat ska han krypa in i dom!

När jag hade mina julklappar i en påse så grävde han ut dom och gick in i den, så flyttade jag dom till en annan, men då plötsligt skulle han ha den påsen också, han är lite ego ;) haha

2011-01-14 @ 10:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0