Traderafynd

Igår blev det en heldag hos Thomas och det kommer även idag att bli. Vi bakade inför kalaset på lördag och det ska även göras idag. Så jag ska sitta och trilskas med de där rosorna och bladen medan Thomas och Henke försöker plugga. Sen ska vi göra nå go'mat också, Henke är ju som ganska duktig på att laga mat ;)
Igår kväll när vi hade bakat klart så gjorde vi scones och drack te. Det var de godaste scones jag har ätit! Henke gjorde nå special, och det kändes. Så där har jag aldrig lyckats få dem!

Jag har funderat väldigt mycket på katter fram och tillbaka. Speciellt eftersom att nu efter jul så har de börjat bråka så fruktansvärt mycket. Dexter och våran hund Alva kommer till och med bättre överens med varandra än vad Dexter och gamlingarna gör! Det känns inte som så bra förutsättningar för Dexter att bli en social kisse. För nu är han lite tillbakadragen, han är helt annars i Järvträsk! Men jag vill inte att Dexter ska måsta vara ensam, så därför har jag börjat fundera på att vara fodervärd åt en annan ragdoll. Jag har funderat så mycket att jag mailade Hanna som är uppfödare till Dexter och frågade hur möjligheterna för detta ser ut. Det verkar inte omöjligt. Och för Dexter skulle känns det som ett bättre alternativ än hur det är nu tyvärr. Åååh, det kommer svida så i hjärtat om jag lämnar bort gamlingarna. Fast samtidigt tror jag att det kommer att gå över ganska snabbt, eftersom jag inte ens hann sakna dem när jag var hemma i Järvträsk. Då trivdes jag så bra med bara Dexter och Alva. Hmm..

Igår gjorde jag diverse traderafynd så snart får jag nya kläder! ^^



Fick också ett silikonskydd till tangentbordet på datorn för 9kr + frakt. Så mycket kattlurv det flyger runt i den här lägenheten känns det som ett rätt bra val :)

Nej dags att göra sig i ordning för IKSU! Idag blir det både beach och squash. Kanske ska man sola också? Gjorde det igår, och det är ju grymt skönt!

Kommentarer
Postat av: mami

Tycker det låter som en bra idé att låta damerna återvända... Dexter är DIN och det är hans väl och ve du måste tänka på i första hand.

Så ha inte "ågren" över det, du vet ju att du bara har gamlingarna till låns. Allt har sin tid, precis som med allt annat så kommer det en brytpunkt där man måste göra medvetna val!

Älskar dig prinsessa!

2011-01-21 @ 12:46:55
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Thomas

Värt att komplettera bloggen med: VI VET HENKES VIKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-01-21 @ 21:01:16
Postat av: lisa

Haha, jaa sanningen kan vara rolig ibland :D

2011-01-24 @ 08:25:29
URL: http://mrslisa.blogg.se/
Postat av: lisa

Åhh fungera det bra sånt där silikonskydd? :D

2011-01-24 @ 17:56:24
URL: http://mrslisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0