Ragdolls

Blev inte att sova så länge som jag hade hoppats på. Vaknade väl kring 10. Har sedan dess kollat runt på internet, framför allt på ragdoll kattungar! Nog för att jag vet att det inte skulle gå nu, men när jag blir stor.. Jag är väldigt sugen på en annorlunda färg den här gången, röd/creme, eventuellt lila (i princip vit). De är rätt svåra att hitta, men det finns ju.

Denna bild kom upp när man kollade olika färgkoder, det här är creme bicolor.


Den här pojken fanns på blocket nu, röd colorpoint. Dock måste jag säga att jag gillar bicolor mer, men när det är färger som röd/creme/lila ser det faktiskt inte så hemskt ut när de är colorpoint eller mitted.

En annan sak jag funderat på tidigare är att nästa gång man ska ta en kattunge, att man ska vara "bara" fodervärd. När det handlar om raskatter som ragdolls så innebär att vara fodervärd oftast att man tar en kattunge från barnsben och låter den växa upp hos en. Man ska då sen när denna blir stor ha en eller flera kullar av denna katt, hemma hos sig själv med hjälp av uppfödaren eller hos uppfödaren, beroende på vad man kommer överens om. Jag kan ju verkligen ingenting om kattungar eller nå, så det skulle kännas skönt att ha en uppfödare bakom sig första gången, kanske man själv kan bli uppfödare när man då blir stor?

Anledningen att jag ens började tänka på andra katter var att jag såg att Itchy koo, de jag köpte Dexter av har kattungar nu. Plus att jag har väl ett tag tänkt på att Dexter skulle nog vara mycket lyckligare med en annan kompis än gamlingarna. Gamlingarna tycker inte riktigt om honom. De accepterar honom, men inte mycket mer än så. Dessutom skulle det bli mindre kattlurv med två ragdolls istället för gamlingarna! :p
En annan anledning att jag ens började tänka på detta är nog för att Marcus ska skaffa sig en hundvalp. Då blev jag också sugen på en bäbis! 

Ååh, det hade varit sååå mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0