Milo

Idag har jag åkt till Älvsbyn fram och tillbaka med Marcus och Henke. Hämtade Marcus lillvovve Milo, en schäffer hundvalp. Riktigt söt, men oj vad mycket jobb det är med en hundvalp. Det är verkligen mycket enklare med katterna. Visserligen är det inte samma sak men just nu nöjer jag mig alldeles utmärkt med katter. Pratade om det, men Henke sa att han vill hellre ha hund än katt eftersom att katter är så självständiga. Och hundar visar att de saknat en om man är borta osv. Dexter är faktiskt lite så, trots att han är katt. Han gör skillnad på mig och andra människor. Är jag borta sover han typ på fönsterbrädan hemma i Järvträsk eller på golvet när han sov hos en klasskompis mamma. Han sitter alltid vid dörren när man kommer hem och hälsar en välkommen hem, han hör väl när man kommer i trappan I guess =) Gamlingarna däremot, de är inte alls brydda. De anpassar sig snabbt och myser med andra människor. Det är det jag gillar med Dexter, att han gör skillnad på mig och andra, att han följer efter vartän man går, att han är lite eljest. Dock hade han ju gärna fått vara mysigare, som han var i Järvträsk!
Dexters mamma är på smällen igen och ska snart ha kattungar. Uppfödaren skrev att om det blir någon fin hane i den kullen har dom tänkt behålla den, och ville gärna ha en på foder. Jag hoppas det blir så, för då skulle jag kunna vara fodervärd till en ragdoll-kille som sedan blir Dexters bror på riktigt! Då skulle ju även gamlingarna måsta gå, men jag tror att Dexter skulle må såå bra av det!
Hmm, kul inlägg, jag har bara skrivit om katter typ.

I Älvsbyn var det Marcus syster som hade hundarna så vi var där ett tag och hälsade på. Jättesöt familj! Lill-tjejen där var bara 1,5 år och tyckte om mig direkt. Jag sa som vanligt nästan ingenting till henne, det gör jag som aldrig till barn, men ändå blir de som kär i mig direkt. Hon skulle sitta i mitt knä hela tiden, och hon satt still där, vilket de tyckte var rätt otroligt. Det är som mysigt med familjer, jag gillar att umgås med familjer :)

Igår var det beachvolley, gratis tacobuffé på Omega och sen häng hos Marcus med några stycken som gällde. Dock var jag sjukt off igår, det brukar jag aldrig vara. Jag brukar studsa runt och tjollra på. Men jag har varit lite mer eller mindre off sen i onsdags. Jag vet att det beror på att det är mycket tankar, mycket att bearbeta. Men tankarna är så djupt inne så jag vet inte ens själv vilka de är ännu, jag vet bara att de finns där.

Jag har även halvsovit rätt mycket i bilen idag, men är ändå lagom trött nu. Så jag tror att det blir att krypa ner under täcket och kanske försöka sova tidigt. Imorgon blir det jobb 12-21.15 så då må man ju försöka vara pigg.

Kommentarer
Postat av: mami

Nu finns du för alltid ingraverad på mitt bröst<3

Älskar dig prinsessa!

2011-01-30 @ 05:21:13
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0