"Grönsakssoppa"

Idag börjar vi en ny kurs, en ny termin, vi är halvvägs i utbildningen. Jag vill inte riktigt bli färdig, jag vill inte sluta plugga och skiljas från klassen. Visst det är väl inte superkul med tentor och uppgifter hit och dit, men det är ändå rätt slappt att plugga. Man har mycket fritid, man hinner göra mycket roligt. Dessutom har man en klass, människor att umgås med hela tiden! Speciellt nu när jag kommit in i klassen ännu mer, det känns så underbart.
Efter skolan blir det beachvolley, nu har vi ju haft paus över helgen. 

Under finsittningen höll Thomas en "föreläsning" om hur man gör en grönsakssoppa. Han ritade en kastrull och alla ingredienser som folk ropade. Sen jämförde han att varje grönsak var en kurs; anatomi-broccoli osv. Sen sa han; "men det blir ingen bra soppa utan krydda, och kryddan det är ni alla." Klassen, kompisarna, det är det som är kryddan i våra liv, som gör utbildningen så bra - som gör det till en så bra soppa!


Jag brukar ju säga att mina katter är aldrig mysiga när man är i soffan, men det kanske är för att jag i princip aldrig sitter i soffan? Tjockisen ville åtminstone vara nära igår :]

Kommentarer
Postat av: camilla

hur länge e din utbildning på? kan säg att ja längta tills ja få flytta hem igen :P

2011-01-17 @ 12:25:56
URL: http://gargnesarn.blogg.se/
Postat av: mami

Livet handlar ju om relationer :)

De som är bra, ska man vara rädd om men de som tar energi ska man lämna.



Mormor sa alltid,

" Var vänlig mot alla, men vän med få"

(stod på en bonad vi hade när jag var liten)

Jag frågade vad hon menade det,

hon svarade;

Man ska alltid vara vänlig och visa respekt mot alla människor. Man kan umgås som bekanta. Men de riktiga vännerna, det är som ett äktenskap, man ska kunna finnas där i ur och skur, i solsken och de värsta stormarna och veta att vänskapen består!



Tiden går fort, snart är du sjuksköterska...

Tänka sig...

Älskar dig min lilla bebis <3

2011-01-17 @ 13:35:46
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: camilla

jo nog trivs jag på skolan och så, men jag saknar lugnet i byn och det. Jag är en byss tjej in i märg och ben alltså!

2011-01-17 @ 18:15:49
URL: http://gargnesarn.blogg.se/
Postat av: Thomas

Du är min krydda!!!!

2011-01-18 @ 00:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0