Frihet?

En kompis till mig berättade igår att han är en filosofapa. Fick då en fråga att fundera på till idag - Hur jag skulle beskriva frihet med ett ord. När jag först fick frågan kändes det som det var en fråga omöjlig att svara på. När jag vaknade imorse hade jag svaret: "Självbestämmanderätt." Att det var det ordet som kändes som frihet för mig känns präglat i allt som hänt. Makt och kontroll. Att ha självbestämmanderätt, det är frihet för mig. Hans ord på frihet var "Sinnesro." Sen fick jag följdfrågan som jag ännu inte kunnat svara på: "Är det samma svar som det vi eftersträvar mest och det vi helst av allt vill uppnå?"

Idag träffade jag Weidrup en sväng innan han for tillbaka till Skåne. Det har verkligen sin lilla charm att träffa gamla kompisar, kunna prata om saker som var förr, personer hemma. Efter det bar det av till Thomas, även Henke var där. Vi spelade lite kort, bismarck. Gick riktigt dåligt för mig i början men sen vände det. Vi hann inte spela klart heller, för både Henke och Thomas slängde iväg sina kort. Jag hade väl rätt tur den omgången. Vi spelade "spel", jag valde det så jag började. Kunde direkt lägga ut alla utom två kort och ta alla de sticken. Det blev lite för mycket för dem. Så vi gjorde nå mat istället, och gott var det - kött och potatis. Då hade även Billy kommit dit :) Sedan fick jag och Billy utklassa Henke och Thomas i med andra ord vartefter vi åt bulla! Jag har verkligen en bull-period nu. Bullar och te. Mums!



Kommentarer
Postat av: mami

Kloka frågor!!!

Bra:)

Puss<3

2011-02-07 @ 09:41:30
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag ska vara i Sorsele på vfun. Ja hade inte sett att jag hade fått en kommentar därför tog de lite tid att svara:)

2011-02-07 @ 19:24:12
URL: http://lillstintan.blogg.se/
Postat av: Thomas

Vi spelade inget spel hos mig den kvällen...punkt slut :P

2011-02-07 @ 23:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0