Nyårskyssen?

Innan jul mådde jag verkligen bra. Alla små bekymmer som jag har, som alla människor har, kändes så obefintliga och meningslösa. Jul, som är min favorithögtid på hela året. Att få vara hemma med familjen och bara ha det bra.
Nu är julen över och nyår närmar sig. Nyår, när man "ska" kyssa sin älskling på tolvslaget för att fira det nya året. Men senaste åren har inte varit så för mig, och inte heller i år. Precis som singlar känner inför Alla hjärtans dag tror jag många känner inför nyår, jag vet i alla fall att jag gör det. Förvisso är denna känsla inte katastrofal, varken inför Alla hjärtans dag eller nyår, men lite ledsamt känns det helt klart.
Detta nyår kommer säkerligen bli jätte trevligt, ska fira med mina närmsta vänner här i Umeå. Äta god mat och umgås hela kvällen. Jag är övertygad om att jag kommer att ha det fantastiskt, men jag tror ändå att det kommer att kännas lite ledsamt när tolvslaget närmar sig, när tolvslaget äger rum, och när tolvslaget är över.
Det finns dem som kysser en random på tolvslaget, eller en vän, bara för att ha någon att kyssa. Precis som man inte ska sitta ensam på Alla hjärtans dag. Det kanske får det att kännas bättre, kanske inte. De år jag har varit singel har jag helt enkelt låtit bli.
En kyss ska väl inte vara en så big deal egentligen, och det är den kanske inte heller. Det är nog snarare ensamhetskänslan som kommer smygande som den periodvis gör. Jag tror att alla har känt så någon gång, att trots att det är fullt med människor runt en så finns det ingen där. Trots att man har fantastiska vänner så känns det ensamt.

A kiss to celebrate the new year. Given between december 31st at 11:59:55 and january 1st at 12:00:36. The kiss is meant to represent the end of the year that was and the start of a new year and a "new you."
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=New%20Years%20Kiss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0