Reunion och olles

Igår var en lång och trevlig dag, kände dock att jag fick lite feber innan middagen och fick lov att ta en tablett. 

Frisörbesök som jag ska tillbaka till på måndag för hon fick inte till det lila. Tacobuffé med Viktor.
Och sedan reunion med kvinnorna/gruppen! För de flesta är det mycket bättre nu, visserligen ups and downs som för alla, men generellt mycket bättre. För en är det tyvärr lite jobbigare, då hennes ex har besöksförbud, då de aldrig fått ett avslut innan han åkte in, att de aldrig ens på riktigt gjort slut.
Jag kan förstå att det är tungt, för jag har varit där. När mitt ex fick besöksförbud var det skitjobbigt för mig att inte kunna kontakta honom. Jag var förvisso rädd för honom och ville inte att han skulle komma hit, men tystnaden gjorde mig tokig. Vad tänkte han för stunden, hur skulle det vara om han dök upp - hur skulle jag bete mig? 
Jag ville bara få träffa han en sista gång under kontrollerade och övervakade former, se han en sista gång, få ett avslut. Men i besöksförbud så får man inte göra det, och om man gör det så hävs besöksförbudet eftersom att "Då är du inte tillräckligt rädd för honom."
Hon är i samma situation nu, och hon mår precis som jag mådde då. Ingenting fungerar, man är apatisk, vet inte vad man gör med tiden, ligger och vrider sig, spelar upp fantasiscenarion i huvudet..

Nåväl, kvällen förflöt. Vi åt middag här, jag sminkade två av tjejerna och sedan gick vi ut, fantastiskt trevligt fast jag var inte helt på g eftersom jag var lite förkyld.
På Olearys var det ett coverband - Finn fem fel, som spelade. Grymt duktiga! Vi satt nära där de spelade, vi var upp och dansade emellanåt och en av de jag var med var upp och sjöng med dem.
I slutet när vakterna slängde ut folk frågade han bandet om någon av oss var med dem. De sa nej, men sen kollade en av dem på mig, om du inte vill hjälpa till att städa ihop lite? Jag tackade ja till erbjudandet och fick stanna kvar. Sedan erbjöd de mig skjuts hem, men jag kunde inte ta emot den, hade lovat att möta Roger och köra hem hans bil.
Jag må ändå säga att jag kände mig lite speciell som fick stanna. När "vanliga" killar pratar med en på krogen, sådant händer ju hela tiden. Men att man får stanna kvar med bandet efteråt, jag av alla ur publiken? Kanske egentligen inte en jättebig deal, men jag var då helt klart nöjd =]

Kommentarer
Postat av: mami

Du är för söt ;) Jag menar det bokstavligen, självklart vill man ha dig kvar, ditt stora guldhjärta som lyser ur dina ögon får ju vem som helst att må bra. En av de egenskaper som A*** formligen levde på och försökte suga ur varenda droppe ur dig på! Det är skillnad mellan att dela på energier och vara energitjuvar. Så länge det är ett ömsesidigt delande så man har balans fungerar det.



Känner med min "vän" ur gruppen, jag vet ju hur jobbigt det var för dig och hur jag verkligen fick inpränta i dig att inte falla för känslan att kontakta, just för att få en känsla av avslut och veta " varför". Det svaret får man aldrig eftersom de inte har insikten. Jag önskar bara din " vän" kan gå vidare med insikt av att hon faktiskt gjort ett avslut inom sig själv. Det enda man kan göra. Finna sitt eget värde utan svaren och ge sig själv värdet att man har ett stort värde ändå. Älskad och kan fortsätta älska livet. Min prinsessa, jag känner mig så välsignad över att jag fått 4 underbara, kärleksfulla medkännande döttrar. Livet har verkligen varit god mot mig! Älskar dig till evigheten och tillbaka <3

2011-08-27 @ 14:46:31
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0