Min upplevelse

Många av er tycker nog att jag är väldigt öppen med det jag skriver på min blogg. Det som varit kan jag berätta om, för att jag vet att det berör, det inspirerar. Jag skriver om sådant som jag själv skulle vilja läsa.

"What's underneath the clothes Brooke Davis?"
En återkommande kommentar i One Tree Hill. Det som syns på ytan, det alla redan vet, vad är det att läsa, vad är det att upptäcka. Det som är under alla skal, det är det som är intressant.

Allt jag berättat om min historia, det är min upplevelse av den. Det är hur jag upplevde det som hände. Om ni skulle få reda på vem han är och kunna fråga han skulle han förneka allt. Men det han aldrig kommer att kunna ta ifrån mig är hur jag upplevde i dessa situationer, hur jag kände mig då. Det kan ingen säga att det är en lögn, att det är överdrivet.
Det är dock fascinerande hur mina ord kan få någon att ta till sådana desperata åtgärder som att anmäla. Är det rädslan att verkligheten ska hinna ifatt, att insikten ska komma?

Fick en anonym kommentar på mitt förra inlägg "Tillbaka".
Postat av: Alias
Vad bra att du fick tillbaka bloggen :) Förstod nästan att någon hade anmält den, att det va därför jag inte kom in på den. Det va säkert den där knäppskallen som du skrivit om, som anmält.. Fortsätt blogga! =)


Jag ska fortsätta blogga, jag ska fortsätta berätta om mitt liv och mina upplevelser.

Kommentarer
Postat av: mami

Tack och lov att de ändå har lite sunt förnuft på blogg.se som insåg att det inte fanns nånting att inskränka på din blogg. Jag kan tänka mig den som gjort anmälan är i en sådan fas nu med sitt liv att allt du skriver är så otäckt liv dennes person lever att det blir för verkligt. Det man inte vill ta ansvar för, det lägger man över skulden på någon annan. Du har ALDRIG lagt någon skuld. Du har bara berättat din upplevelse och DEN kan ingen någonsin ta ifrån dig! EN sanning eller verkligenheten kan förvrängas, men vem kan ifrågasätta en upplevelse och säga; NEJ, så kan du inte ha upplevt det?



Jag hoppas alla som befinner sig liknande situationer läser din och finner styrka att ta sin handväska, det viktigaste och sen gå. Söka skydd och hjälp hos på polis och kvinnojouren. Det är enda vägen ut, finns ingen enkel väg... Vi är många som beundrar ditt mod att mitt i allt våga stå rakryggad och berätta, just för att du VET vad som kan hända om man INTE berättar, då händer det som hände din egen moster, hon mötte döden av sitt ex för att hon nekade honom sex. 7st knivhugg rakt i hjärtat + ännu mer hemskheter. Min älskade syster, som aldrig skulle göra en fluga förnär... min älskade dotter, som är kärleken självt, ja, du hade tur min dotter... tur... Jag älskar dig för din styrka och ditt mod, men även att du kan släppa fasaden och faktiskt släppa in människor innanför de stängda dörrarna där detta pågår i mer än vart 4.e hem!!!

PUSS <3

2011-08-21 @ 03:48:50
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0