Åter till verkligheten

Jag minns i början av sommaren, då sa jag att i sommar ska jag inte jobba hela tiden utan även ha ett liv. I sommar har jag tagit på mig extra pass och i stort sett jobbat hela tiden, förutom när jag var hem.
Nu skulle jag vara ledig 3 veckor innan skolan börjar om. Jag åkte hem nästan en vecka men när de frågade om jag kunde jobba på tisdag (imorgon) tackade jag ja och åkte tillbaka till Umeå. Skulle vara ledig idag men har jobbat på demensboendet ikväll. Imorgon ska jag jobba som personlig assistent.
På söndag ska jag servera på ett bröllop så det räknas väl inte helt som jobb. Och nästa vecka ska jag jobba som personlig assistent en dag och sjukan två dagar.

Slutsats: Jag är dålig på att vara ledig, fast det visste jag ju redan.

Jag har en busig lill-kisse bredvid mig som jag hoppas blir trött snart så jag får sova ifred. Just nu leker han med en leksaksråtta som piper varje gång man rör i den, det pipet vill jag inte höra hela natten, plus att han leker bredvid/på mig! Tur han är söt ändå ;p
Imorse var han förresten duktig, han åt upp en stor äcklig spindel. Tack för det!


Caesar ville vara säker på att få följa med till Järvträsk :)

Kommentarer
Postat av: mami

Ja, VI VET, du jobbar gärna! (Släktar nog din far ?! ;)) Jag lade mig tidigt, eftersom jag skulle bli själv nu med valparna. De var igång länge. Skrek och behövde ut kl. 02, men så sover de än och kl. är 08. Men pappa, stackarn fick inte många timmars sömn!

Puss mitt barn! <3

2011-08-23 @ 08:01:34
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0