Helgen

Helgen har inneburit lite sömn och störd dygnsrytm, grillning både fredag och lördag och även ett födelsedagskalas avverkat.

Fredag var sista dagen på den första praktiken. Jag fick fina ord på slutbedömningen och två av gamlingarna var uppriktigt ledsna att jag skulle fara. Den enda frågade in onsdags om jag skulle vara kvar till sommaren, och när jag då berättade att jag hade sista dag fredagen blev hon väldigt ledsen. På fredagmorgon var jag in till henne med medicin, och då bad hon mig komma in till henne innan jag for därifrån. Denna andra tanten var också uppriktigt ledsen, hon ville stryka mig på kinden innan jag skulle fara därifrån. Jag var ju på ett servicehus, så de var ändå gamlingar som de flesta var rätt klara i huvudet. Mina söta små tanter!
På kvällen blev det först grillning upp på höjden och sedan spelkväll och gemytligt häng. Jag kom hem relativt tidigt, kring kl 1 på natten, men sömnen infann sig närmare kl 6 på morgonkvisten. En lite lagom full kille var här och surrade. Det var dock värt det, första gången det pratas på riktigt, och mycket som blev sagt som behövdes sägas högt.

Lördag. Efter bara några få timmars sömn bar det iväg upp på höjden igen. Promenad med Henke och vovven Milo stod på schemat. Solen lyste och det var så fint väder. När vi kom ut insåg vi att, vi är i Umeå a.k.a. det blåste nå djuriskt! Blev ändå att vandra i ca 1,5 timme. Efter det, ännu en grillning. Kött!! Lämnade höjden för några timmar och åkte till Vännäs för att närvara på födelsedagsfest. Väldigt trevligt, och vann även ett pris i en av tävlingarna! Sedan åter till höjden där gänget fortfarande höll till. Drack te och hade det bra. Den kvällen slutade också mycket sent, men oj vad jag sov bra den natten!


Födelsedagskalasande!

Söndag. Henke ringde:
"Hej Sofia, vad gör du?"
"Hej, jag sitter och äter frukost."
"Har du sminkat dig?"
"Ja?"
"Okej, bra. Tänkte bara, jag ska vara barnvakt. Om du ville komma förbi?"

Haha, jag gillar ändå att han frågade om jag hade sminkat mig. Han visste att om svaret skulle vara nej så skulle jag vara rätt långt bort. Så dagen har spenderats som barnvakter till två små charmtroll - 2,5 år och 1,5 år gamla =) Lekte i en lekpark. Jag var helt slut efteråt, det tar på krafterna. Dessutom hade jag på mig Henkes skor, att gå från storlek 36/37 till 44/45 är inte helt lätt. Middagen där var helt underbar dessutom! Sedan ikväll har jag varit en timme på Iksu och spelat pingis med Tommy. Det blev 4-4 i matcher och han vågade inte ta en sista avgörande match ;) Det var riktigt roligt att få spela pingis igen iaf, det blir på tok för lite nu för tiden. Förr spelade man ju varje vecka!

Gunggung!

Imorgon - ny praktikplats på MAVA - medicinsk akutvårdsavdelning på NUS.

Det är ju kul att även randoms tycker att jag är annorlunda.

— fredag, 08 april 2011 13:16
haha, det kanske var lite synd, vem vet  men vilket pris vill du ha då?
Sofia — fredag, 08 april 2011 15:10
mat? kött? ;p haha
— fredag, 08 april 2011 15:16
haha, det lät som ett tråkigt pris men ja, du får en ordentlig köttbit att trycka i dig om du lyckas
Sofia — 02:39
haha bra. kött är gott!!
— 11:09
haha, jag måste ju säga att du fan har din egen typ av charm
Sofia — 20:19
haha, jag? vad tänkte du nu?
— 20:25
att du säger oväntade och rätt söta saker, på ett väldigt charmigt sätt
Sofia — 23:09
haha.. så du menar att kött är charmigt? 
— 23:48
njae, jag menar snarare att det e rätt charmigt att du får nån slags kötts-tourettes o bara vrålar sådär
Sofia — 23:50
HAHA, jag är lite eljest ;)

— 23:48
därav charmen ;)


Kommentarer
Postat av: mami

Mammas flicka ;) Puss <3

2011-04-11 @ 08:02:13
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0