Veckan som varit

Vill för det första säga att nollningen är huuuur kul som helst, nästan i klass som studentveckan?

Fredag
Först lekte vi lekar med våra nollor, våran grupp hade förberett konfotboll. Sen var det bara skyndsamt hem och byta om för partajandet på kvällen. Skulle äta middag med Vännäs-grabbarna. Martin ringde och frågade om vi skulle följa ner på Berghems restaurangen och det tyckte jag lät som en bra plan meeeen.. Då blev jag kidnappad! Martin och Sankie hedde ett gult örngott över mitt huvud, förde mig till bilen och sen bar det av. De körde runt halva Umeå kändes det som, och runt i rondeller så jag skulle villa borta mig. Sen backade de och jag tyckte att jag kände igen mig men var inte riktigt säker. Sen blev jag buren sista biten men jag hörde ändå på trappen in vars vi var - Feffo. När jag blev nedsläppt i lägenheten kände jag lukten av tacos och trodde att vi alla skulle äta där, men ack så fel jag hade. Då hade Feffo gjort i ordning "taco á la Sofia" för bara oss två :D När vi sen for upp på Berghem for jag på nollningsfesten en sväng och var sen hos Martin. Men måste säga att det var riktigt roligt att bli sådär överraskad :D

Lördag
Förfest hos mig. Vi spelade wii balance board och det visade sig att Thomas inte var någon hejare på fotboll som han trodde, Jocke däremot. Vad hände?! Wellwell, sen utgång på corona. När vi först kom dit var det dödare än laponia i Arvidsjaur brukar vara. Men efter ett tag droppade folket in, och det blev riktigt många. Blev nästan fööör många kan jag tycka, haha. Kvällen avslutades med en tacotallrik på NH. Jag kan inte riktigt sätta ord på kvällen men hade riktigt kul!

Söndag
Knytkalasfika! Var dock inte så många som orkade sig upp på det här. Vi var mest faddrar men några tappra nollor tog sig dit =)

Måndag
Den här kvällen var helt sjukt kul. Förstår inte riktigt vad som hände. Spelkväll hemma hos en fadder stod det på schemat, så vi var hos mig. ALLA i grupp två - både faddrar och nollor deltog. Vi spelade Alias och det blev mer och mer högljutt och så himla roligt. Vi skrattade så vi grät till slut.

Kommentar 1 (när vi spelade alias):
Jag: "Slalom!"
Thomas: "Att...?"
Jag: "Slalomera!!"

Kommentar 2:
Recy: "Jag betalar med kakor i natura!"

Kommentar 3:
Sofia: "Strök du sånt där över musen?"
Jag: "Nej bara över pinnen."
Kommentar 4:
Thomas: "Motsatsen mot vitt?"
Jag och Sofia samtidigt: "RÖTT!!.. Vin?"


Tisdag
Paus från nollningen men var ändå fullt upp. Först skola, sen lite jobb och sen volleyboll i Vännäs :)

Onsdag
Grillkväll vid Nydala, myspys!! Vi var rätt många där och vi fick 4 nya nollor till våran grupp. Jag säger då att "tur jag inte är nolla i år!" Det var diverse lekar och jag hade inte velat göra vissa av dom. Den station jag stod vid gick ut på att en av nollorna i varje grupp skulle ta upp ett äpple ur vatten och sen hitta hallongodis i mjöl - USCH! Sen blev det några som badade, och jag har inte badat en enda gång i sommar, det är ju kallt! Sen satt jag, Sofia och Fredrik och diskuterade väldigt länge, och vi skrattade. Sen blev det kallt så jag valde att flytta närmare elden. Då blev det typ "massage-tåg". Vi satt i ett led och masserade och värmde varandra - myspys :] Vi var fem stycken kvar i slutet. Det blev en lång kväll ute men vi överlevde kylan ;)
Torsdag
Ledsagade lite först, var på Ica Maxi och kollade runt. När jag var klar där blev det Ica Maxi igen, för att inhandla saker till morgondagens tacos! Sen blev det lite jobbigt, men nu äre iaf gjort. Och nu har jag fina lösnaglar på mig - tack för all hjälpen Roger :)


Bilden är tagen för någon vecka sen, när Feffo och Marcus slängde sig i kajen ;p

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, jadu, man ser ju på bilden att den ena är iaf Liiiiiite brunare :P haha

2010-09-07 @ 23:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0