Praktik hela helgen lång!

Ja, jag har då inte behövt ha så mycket planer för helgen eftersom praktiken tagit upp större delen av tiden. Dock trivs jag riktigt bra där jag är nu! Dagarna där går riktigt fort och idag var det nästan så att jag inte ville gå därifrån, så var där lite längre än jag behövde. Nu när man börjat lära sig lite, förstå vad som faktiskt händer har det plötsligt blivit mycket mer intressant. När man själv faktiskt kan komma med idéer, få känna att man gör nytta!

Har en patient nu som är som mitt lilla "skötebarn". Jag har haft hand om denna patient sedan den kom dit. En person med mycket smärta. En patient som det faktiskt är riktigt trevligt att sitta och prata med, och det känns som att det faktiskt uppskattas. Jag börjar verkligen förstå varför jag valt det här yrket nu. Just det här att bara dela mediciner är ju inte varför jag valt det, utan just för patientkontakten. På den avdelning där jag är nu är det mycket patientkontakt, tror det är därför jag trivs så bra :)

Igår efter praktiken for jag på IKSU och solade solarium. Lyckades som vanligt somna men den här gången hade solariet redan stängt av sig och det hunnit börja bli lite kallt när jag vaknade till. Tur man är pigg! Sen gick jag ner i beachvolleyhallen, några från klassen skulle dit så jag skulle dit och spelade med dem. Men de kom aldrig så då skrev jag och frågade. "Nej tyvärr. Vi fick andra planer, ber om ursäkt att vi inte hörde av oss tidigare! Vi ska bättra oss. :)" Jaha?! När jag hade pallrat mig dit ville jag verkligen spela så vad gör man? Jo man går till några randoms som spelar och frågar om man får spela med dom. Sagt och gjort, kvar blev vi i 1,5 timmar och det var riktigt trevligt. Sen när jag kom hem i princip däckade jag i sängen, helt utmattad!

Min sömn har inte riktigt varit som den ska sista två nätterna. Vet inte riktigt vad det beror på heller. Natten mot lördag somnade jag runt midnatt och vaknade kl3. Sen kunde jag verkligen inte somna om, jag låg bara och snurra och snurra och snurra. Klarade inte av att ligga på ett och samma sätt mer än 5 minuter och sen gjorde det för ont. Så klockan 5 gav jag upp, klev upp och gjorde mig klar för praktiken. Inatt somnade kl21 och vaknade kl1. Sen samma sak, snurra och snurra och snurra. Efter en timmes snurrande blev jag så irriterad att jag faktiskt gick och tog en värktablett, jag som annars brukar undvika det så långt det går. Efter ett tag fick jag då somna om. Nackdelen var att då sov jag så pass bra att jag låg för länge åt ett håll så nu är jag alldeles öm i hela ryggen/nacken. Näe, hoppas det går bättre att sova nu inatt :)

Har som sagt haft praktik 6 dagar denna vecka. Är ledig från praktiken imorgon och sen blir det 3 dagar till. Men inte ska jag ta det lugnt imorgon inte, nej då tar jag på mig att jobba på tomtebo. Wellwell, det är ju pengar iaf, åsså är det ganska trevligt att jobba där. Var ju som ett tag sen nu så jag ser rentutav framemot det. Är ju som så söta gamlingar där, och trevlig personal. 

Ikväll ska jag fara på inflyttningsfika hos Frida. Har fortfarande inte hunnit vara och se hennes lägenhet! 

Det blev lite text det här inlägget, men då har ni nå att göra, iaf mamma som läser grundligt ;) hahaha.


Dexter gömmer sig i tvättkorgen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0