Komplimanger.

Natten som var drömde jag mycket, och det var inga roliga drömmar. Vaknade upp så rädd att jag var tvungen stiga upp och dubbelkolla så att dörren var låst. Enligt mamma är det bra att jag börjat drömma om det, att det betyder att jag äntligen börjat bearbeta det hela. Hon jämförde mig med en struts, att jag tidigare stoppat huvudet i sanden och låtsas som ingenting har hänt. Och det har hon rätt i. Tror det berodde dels på deeptalket i lördags, när jag blev helt "avklädd", läst som om jag vore en öppen bok. Och dels att han igår fanns igen. Och dessutom att jag ringde det där samtalet som jag skjutit upp så länge, så nu väntar jag bara på att de ska ringa tillbaka och fråga tusen frågor, frågor som jag egentligen hatar att svara på för det är jobbigt, men jag vet att jag måste.

Wellwell, praktiken ikväll har varit bra. Det går som på räls nu, jag känner mig ganska duktig men inte så duktig som hon jag gick med sa att jag var. I slutet av dagen sa hon att "Du ska vara riktigt stolt över dig själv över vad du gjort idag, väldigt imponerande för att vara bara termin 3." Åååh, vad bra det kändes att få höra! :) Dock saknar jag mitt "skötebarn" lite. Man hade ju börjat få kläm på denna persons problem, lärt sig läsa personens kroppsspråk, och kändes som att jag hade bäst koll på denna patient eftersom jag var så mycket uppi denna.

Sen har jag fått några sms idag som har gjort mig extra glad.
"Gillar ditt leende ;D Du ser busig ut ibland då du ler ;p"
"För att du är en av dom trevligare tjejer jag träffat."
"Vissa lockar fram arbetsglädjen. Du är en sån. Fortsätt med det där du är. Pax et bonum."

Stod mer i sms'en, men lägger inte ut allt här :) hehe. Det sista sms'et är av min gamla lärare, han skrev ikväll och undrade hur jag har det och sen skrev han bl.a. det där! Jag verkligen älskar att få fina sms!


Praktik 3 förmiddagar i rad nu och sen är det över. Känns både skönt och sorgligt. Skönt att slippa stiga upp på mornarna, men annars hade jag gärna varit kvar. Trivs sjukt bra på denna avdelning!

Kommentarer
Postat av: mami

Tur att du har en sån "klok" mami, som

sett till att du fick en sån bra kontakt

med din lärare när du började Na.

Bad redan då nn att ha ett extra öga på dig ;)



Men du vet ju att ingen människa kommer till

oss av en slump. Alla finns där för en anledning,

ibland för att ge oss broar och ibland för att

lära oss de tunga, svåra sakerna....



Jag älskar dig prinsessa.

Du har ett unikt ljus i dig, som tilltalar

alla typer av människor.

Det ljuset kallas förmåga att

ge villkorslös kärlek....

Du ger och ser, utan att kräva tillbaka...

Kom bara ihåg att ge till dig själv först,

så du bara ger av överflödet och inte dränerar

dig?

Tack för att jag får vara din mor!

Puss min förstfödda!

2010-10-12 @ 07:57:35
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0