Barn och gamla

Idag har det varit en hel dag, som vanligt. Först skola på förmiddagen. En i klassen hade med sig sin unge, och den ungen tittade på mig jättemycket och blev glad av att se mig. Sen kröp hon över bordet - till mig, ritade lite i mitt block och var helnöjd. Barn har en tendens att tycka om mig, trots att jag inte gör någonting speciellt. Jag har faktiskt blivit bättre runt barn, men jag är fortfarande inte BRA. Men ändå blir barn så glada.
Sen har jag varit ledsagare åt tanta, hennes son och två barnbarn (4 och 1 år gamla) var här och hjälpte till att baka. Även dessa barn tyckte om mig, och det var ganska mysigt. Jag gillar när dom är i 4 års åldern, så att man ändå kan prata med dem och göra sig förstådd, men ändå är dom sådär barnsligt söta. Började faktiskt känna idag att jag saknar Liam och Leo, dom tyckte också om mig, och det var så mysigt! Leo som annars var som en stormvind, flög genom rummen, var så lugn när han var med mig. Kunde sitta och titta på tv, sitta i mitt knä. Liam, han var raka motsatsen, han var lugnet själv - och är det nog fortfarande. Men han skulle alltid kidnappa mig och leka med mig. Jag som inte ens engagerade mig alls på den tiden?!

Sen har jag jobbat ikväll, tagit hand om gamlern. Att jobba med dementa är kanske egentligen lite som att jobba med barn. Det skulle vara kul att prova jobba med lite friskare gamlingar, typ på ett servicehus. För jag gillar att prata med gamla, det är mysigt. Men mamma säger ju att jag alltid varit så "lill-gammal".

Ibland krävs det verkligen lite för att göra en glad, jag vet att jag har sagt det förr. En varm hand att hålla i kylan som nu råder ute, en kram som tack för maten, offentlig närhet av den man tycker om - ett bevis på att man faktsikt tycker om denna person, en inbjudan till ett "kalas" (ja okej, födelsedagsfest då), att bli betrodd att hålla i lekarna för en fest, en underbar familj som alltid finns där. Det finns så mycket att glädjas över!

Nu ska jag snart sluta jobbet för dagen. Då bär det av hemåt och fixa och dona lite. Hade varit skönt att lägga sig direkt, men nej det har man inte tid med idag heller. Måste nog ta mig en powernap imorgon efter skolan om jag ska orka med morgondagen.

Kommentarer
Postat av: anna e

Ja, det finns inget bättre än att ha relationer med människor, där man vet att man är älskad och respekterad för den man är, inte det man gör!

Mammas lilla... Du kanske ändå håller på att bli stor?! För du börjar greppa det som är viktigt här i livet! Älskar dig! Puss och kram

2010-10-21 @ 22:38:49
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Evelina, sis

När jag gick till skolan i Måndags för att kolla vad jag skulle göra på skolan då såg Leo mig och sa: "WOW! Har du gått enda hit!?" Han trodde att jag bodde i Svantjärn fortfarande :P ;D

2010-10-24 @ 10:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0