Dexter är så klok

Dexter är inte en så dum kisse faktiskt. Jag vet många som har katter som kommer och är jobbiga på morgonen när de är hungriga, biter i tårna osv. Men inte Dexter inte! Nej han vet hur han ska få liv i mig. När han hör att min väckarklocka ringer (eller att jag svarar på sms eller nå) så kommer han och kurrar det högsta han kan, lägger sig så nära som möjligt och trycker sitt lilla söta huvud mot min hand och vill mysa. Då kan jag inte hålla mig från att börja klia honom och då vaknar jag ju faktiskt till liv, och det blir en bra start på dagen dessutom! 



Alltså har han varit så här liten?!

I övrigt var gubbarna igår lite roliga igen. Eller en gubbe, "min" gubbe som jag var ledsagare åt i somras, han är ju alltid glad att se mig. Men igår var han väldigt kramsjuk, och varje gång han kramade mig eller stod nära mig viskade han grejer som "Jag kan inte rå för att jag är förtjust i dig." och "Du är det vackraste jag sett i hela mitt liv."
En annan gubbe däremot som meste brukar sova om dagarna var väldigt social igår. När jag kom in med kvällsfika satt han på sängkanten och tänkte sitta där och fika. Jag började gå ut ur rummet men då klappade han på sidan om sig och sa "Sitt här en stund.." Jag satt mig ner och då sa han ".. eller så kan du få lägga dig ner här om du vill." Jag tackade nej till hans inbjudan men satt och tjollrade med honom ett tag.
På tal om tjoller, hittade en sida med en ungefärlig definition "För er som inte vet, på Skelleftemål så betyder tjoller ungefär samma sak som strunt eller trams. Men detta ser jag inte som något negativt, detta är mitt eget tjoller! :)" Jag vet inte riktigt om jag skulle översätta det så, det är svårt att hitta en svensk synonym för det ordet, man bara vet vad det betyder, och det är ett väldigt användbart ord som man kan använda som både substantiv, adjektiv och verb - tjoller/tjollrig/tjollra.

Nej kanske skulle man ha gjort sig klar för att fara och se volleyboll nu, jag ska visa att jag hejar på Feffos lag också ;)

Kommentarer
Postat av: Fotograf Viktoria Wigenstam

Tack så mycket! Vad glad jag blir av att höra så positiva ord :) Men brinner man för något så tycker jag att man borde göra ett försök i alla fall :)

2010-11-27 @ 13:01:12
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Postat av: Jonas

Dom vet hur dom ska göra för att få som dom vill :)

Du får göra som vi gör, en liten proteindrink om dagen! Då kanske han bygger på sig lite ;)

2010-11-28 @ 03:15:10
Postat av: det

Söt tjej som skriver bloggen ialafall :)

2010-11-28 @ 12:43:29
Postat av: Emma

Hej! Tack för orden i min blogg! Samojeden Ville är inte min hund, utan tillhör en av mina kompisar. :)

2010-11-28 @ 18:33:29
URL: http://tjoller.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0