Gubbar och gummor

Igår kväll var jag och jobbade, och det var faktiskt riktigt mysigt. På den våning jag jobbar är det som två sidor, och igår var jag på den sida som jag hade praktik, det var ett tag sen jag var på den sidan. Det var heller inte jag som bestämde att jag skulle vara där, utan det var "min" gubbe, han jag var ledsagare åt under sommaren, som sa att han ville att jag skulle vara på hans sida. Under kvällen var han ute ur sitt rum ovanligt mycket, han kom fram och pratade med mig hela tiden. Han kom även flera gånger och försäkrade sig om att "Lovar du att komma in till mig innan du far?" Jag behövde inte gå in till honom, för att han satt ute i allrummet och väntade på mig. Åsså sa han att "Sofia, du är en sån människa som jag aldrig skulle kunna glömma." Det är ju fint att en dement gubbe tror sig aldrig glömma mig :') Sen var jag inne och gav en annan gubbe kvällsfika på sängen. Han har väldigt svårt att prata, och det är ofta svårt att förstå honom. Han försökte flera gånger säga någonting, men det tog ett tag innan jag förstod: "Vill du ligga med mig?" Jag blev lite paff, han har aldrig förr ens nästan nämnt något sånt men nu!
De flesta människor gillar beröring. Att man håller de gamlas hand, stryker deras kind eller ger dem en godnatt kram kan betyda så mycket för vissa. Men nästan lika mycket betyder det för mig. Jag är också människa, jag gillar också den där beröringen. Jag gillar att få sitta och hålla en tants hand medan jag pratat med henne, det är mysigt.

Igår kväll, eller natt var det väl till och med, fixade jag nya lösnaglar. Jag tycker att det är fint, och man mår bättre när man känner sig fin. Anledningen att jag vill ha några nu är framför allt  för att jag ska få vara "modell för en dag" hos Viktoria. Och jag ser såå framemot det! Hon är sån duktig fotograf, så det ska bli kul att få se bilderna sen. Dessutom är hon en vän som jag gått i samma klass som sedan 6års tills hon tog studieuppehåll på gymnasiet. Det är rätt lång tid. Det ska bli trevligt att få prata lite =)

Idag är det den där nät-duggan. Nästan som en diagnos. Inte obligatorisk men man kan ta med sig extra poäng till den riktiga tentan. Jag känner mig inte alls förberedd, har varit så sjukt omotiverad att plugga. Usch! Well, det löser sig alltid. Sen ska jag sätta mig och åka buss i ca 3,5 timme för att tag mig hem. Då blir det hemmagjord pizza hörde jag, mums!


Dexter kramade om mig härom kvällen när vi skulle sova :')

Imorgon blir det även älgfest, en byafest i Järvträsk. Det är en annan sak jag gillar med Järvträsk. Det är så mycket småtraditioner, byafester osv, som håller i sig. Älgfest, grötfest, kvarnfest, och inte minst tomteriet i Järvträsk! Det är sådant som får mig att vilja bo i Järvträsk när jag blir stor. Till viss del är det väl lite skönt med anonymiteten i en storstad, men det är så mycket mysigare med gemenskapen i en liten by. Jag har haft en så sjukt bra uppväxt, det vill jag att mina framtida barn också ska få!
Åååh, jag längtar verkligen till jul nu. Skrev med våran låtsaskusin igår, och han skulle försöka ta ledigt från jobbet så att även han kunde vara hos oss på julafton. Julafton är verkligen det bästa på hela året :')

Vem vill inte bo såhär?

Kommentarer
Postat av: mami

säger bara; aahhh.... guld i en mors hjärta!

Alla orden... känns som om du fått med dig hemifrån det som är viktigt! "kärleken till oss själva och våra medmänniskor". Egentligen det enda vi behöver...

Välkommen hem!

Älskar dig prinsessa!

2010-11-19 @ 14:57:07
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0