Alias

Lördag så for jag och såg när Vännäs spelade volleyboll. Hade på mig mitt Mini-Feffo linne för att visa äkta support! ;) Väl där råkade Martin stuka foten. Det såg ut att göra så himla ont! Efteråt frågade han mig "Kan du stuka fötterna eller är du immun mot det i och med din sjukdom?" Jag skrattade och svarade att jag är nog immun. Visserligen "stukade" jag ofta fötterna när jag var liten. Men det var aldrig sån där smärta, utan när jag stukade dem så var det mer att de gled åt sidan som en stukning vart och vartannat steg. Men eftersom lederna är så överrörliga så var det aldrig att det blev svullet så att man var tvungen att hoppa på kryckor.

På kvällen spelade vi alias, och vi hade alla stunder när vi inte var särskilt bright. Jag kunde inte komma på att det var mocka det heter när man tar ut hästskit, Feffo försökte säga ren med horn vilket blev typ : ljen med hojn, inte så lätt att förstå jämt, Simon läste lite för snabbt och förstod inte orden erkänna eller mening. Dock var ändå Martin roligast, jag höll på att skratta ihjäl mig.

Nr1:
*Sofia förklarar ett ord, Martin har listat ut början - Kontroll"
Sofia - Och sen inte våra utan ....
Martin - Era.
Sofia - Åsså lägg ihop det!
Martin - Kontroll - era ?
*Sofia tar upp nästa kort och börjar förklara, efter ett tag..*
Martin - Jahaaa, var det kontrollera!!

Hjärnkontoret arbetade inte snabbt där?

Nr2:
Martin: Som när man får tvillingar, fast lite värre.
Ordet var trillingar. Inte förklara att när man får tre barn utan, tvillingar fast lite värre.

Helgen har iallafall varit helt toppen må jag säga, fastän inte mycket speciellt har gjorts. Ibland är det det lilla som betyder.

Förresten har jag blivit taggad att börja skriva på min bok igen, nackdelen är ju att man inte riktigt har tid. Simon läste första kapitlet, och då läste jag också. Han lät förvånad när han sa att det lät ju som en riktig bok, och han ville läsa mer! När någon som i vanliga fall inte läser böcker till och med vill läsa kan det ju inte vara så dåligt. Läste även själv vad jag skrivit, eller första kapitlet. Det var mycket bättre än vad jag minns, kan jag verkligen skriva så bra? Och det roliga är att min huvudkaraktär ser typ ut som Elena i vampire diaries, fastän den serien inte ens fanns då! Kanske därför jag alltid fascinerats av skådespelarens utseende?



Nej nu är det hög tid för sängen, imorgon blir det jobb 7-12, sen spela squash med Elin 13-14, sen ner på stan och vandra runt med Feffo samt middag och bio med Feffo. En heldag med andra ord :)

Kommentarer
Postat av: camilla

Det spelet är AS KUL! i love it!

2010-11-29 @ 17:56:56
URL: http://gargnesarn.blogg.se/
Postat av: Idah

Sv: Jaa :] Vi har tingat en liten bäbis till.. En liten Nova blir det :)

2010-11-29 @ 19:05:36
URL: http://idahperman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0