Dexter.

Jag har verkligen inte haft motivation och skriva sista tiden. Har blivit att jag haft för mycket att berätta när jag ska skriva så då har jag inte gjort det :p Och sen har det bara byggts på mer och mer med tiden och blivit ännu mer jobbigt att skriva. Haha.

Vi var till Luleå för någon helg sen och Ardi sökte till idol. Men vad de sa var "Du har magisk röst, finns inga toner som du inte kan ta. Jättebra låt du skrivit. Men eftersom du varit med i en olycka och inte riktigt kan röra dig på samma sätt så tyvärr. Vi söker en idol som kan röra sig obehindrat." Så det var ju som surt, men det var åtminstone trevligt att hälsa på moster Eva! =)
Jag har praktik nu, på lungmedicin. Är bara nästa vecka kvar och sen har jag varit där en månad. Ofta är det kul men vissa stunder är det riktigt segt. Eftersom en sjuksköterskas jobb är mycket att dokumentera och ringa samtal och så. Jag gillar ju patientkontakt, när man pratar med patienter och inte sitter på ett kontor. Så just på en sån där avdelning vill jag nog inte jobba hela mitt liv, haha.
Nästa helg kommer familjen hit lördag-söndag, även farmor! Det  blir mysigt. Ska försöka hitta på nå aktiviteter för dagen då =)

Men det roligaste just nu - vi har skaffat en kattunge, och inte vilken kattunge som helst utan en ragdoll. Dexter heter han, döpt efter serien Dexter. Ragdolls är kända för att vara mycket lugnare än vanliga katter, trivs bra som innekatter och ska vara det. De är lätta att lära gå i sele (vilket vi absolut ska göra!!!). De är väl allmänt lätta att lära allt. De är som en liten hund, och följer efter en dit man går. Och det har vi redan märkt, han håller sig oftast i samma rum som oss. Thelma och Louise "accepterade" han direkt. Visst de gillar han inte än, men vi har ju faktiskt bara haft han sen i tisdags, två dagar är inte mycket. Och de kan redan vistas i samma rum utan problem, fast Thelma slår han i huvudet när han leker med "hennes" leksaker.
Han är en riktig liten charmboll, och vi ska lätt ta han på utställning! Första utställningen härikring var 18augusti i Luleå. Så händer det inte någonting annat så ska vi fara dit med han, spännande!
Här är två bilder på Dexter från uppfödaren, när han var 6 veckor. Nu är han lite drygt 12 veckor och större. Men han kommer växa snabbt, snart är han en stor kille :) haha.

Kommentarer
Postat av: Fotograf Viktoria

ÅH!! Jag älskar den kattrasen, har varit drömmen att ha i många år, men som tyvär inte går nu när jag blivit allergisk.

Men jag MÅSTE få ta lite kort nästa gång vi har vägarna förbi Umeå :) Om det är okej

kram!!

2010-05-13 @ 23:07:42
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Postat av: Monika

Tråkigt för Ardi, men han har livet framför sig. Ännu. Och lilla pälsbollen! Det lilla sötnos verkar redan vara en personlighet!

2010-05-14 @ 18:14:57
Postat av: Matilda

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH vilken söt kattunge! :)

2010-05-15 @ 17:52:00
URL: http://matildalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0