Bad nr 2.

Bad nr 2 med lillkillen. Det gick betydligt bättre än förra gången men det skär så i mamma-hjärtat när han skriker och vill därifrån. Men nu är han då fin och söt. Kände att jag ville göra han fin, för ikväll kommer uppfödaren hit och hälsar på! =) Dock är jag inge bra på att klippa klor, så det ska hon få visa hur hon gör på ett bra sätt. Jag är så rädd att klippa för mycket, åsså sprattlar han hela tiden! :p

Dexter håller på att bli en stor pojke nu, på de tre veckorna han har varit här har han dubblat sin vikt. I början vägde han 1,1kg och i fredags vägde han 2,0kg! Det går så fort!!
Och han blir mysigare för var dag som går, han har börjat kurra mycket mer och busar inte direkt man rör honom längre (om han inte har ett lek-il). 
Gamlingarna har äntligen börjat acceptera honom helt. De blir inte längre arg när han hoppar på dem, bara när det blir för mycket men hallå, även vi kan bli irriterade på honom när han aldrig ger sig ;)
Igår blev inte ens Thelma sur när han gick och tvättade hennes svans när hon sov! Det känns jättebra med Dexter måste jag verkligen säga. Och våra andra bäbisar såklart! Thelma har blivit mycket mysigare i soffan sen Dexter kom hit, hon kommer och lägger sig bredvid oss när vi ser tv, det hände aldrig förr! Tjockisen är fortfarande tjockisen, ska ha mig för sig själv på nätterna och är allmänt speciell.
Det roligaste är när alla tre busar med varandra, när de springer fram och tillbaka och ingen av dem blir sur och tycker det är för mycket.

Wellwell, ihelgen var Ardis föräldrar här. Det är så mysigt att ha dem här =) Såå, vi har spelat canasta ihelgen. Det är ju rätt så beroende framkallande ;)

Skolan då? Imorgon har vi seminarium, jag gör en töntig powerpoint till det - jag tycker det blir roligare då!! Och torsdag så har vi tenta. Sen är det SOMMARLOV!!!

Så här ser tant "Agda" (påhittat namn) i min powerpoint ;)

Kommentarer
Postat av: Rosanna

sv: Haha tack så hemskt mycket! :D Nee tyvärr så har vi inte nått sånt här i Linköping =)

2010-06-01 @ 14:10:19
URL: http://rossannaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0