Syskonen!

Jag jobbar och står i så jag har inte mycket tid över till blogg. Jag trivs jättebra på mitt sommarjobb, tiden går så fort där, med andra ord har jag roligt.

Häromdagen hände en inte alltför rolig sak. En av tanterna på demensboendet där jag jobbar föll. Vi hörde hur någon skrek och vi skyndade oss dit. Hon blödde från huvudet och ojade sig över smärtan. Jag blev helt ställd, visst inte riktigt vad jag skulle göra. I ren ilska vände hon sig själv från sida till mage och då började näsblodet forsa. Till slut fick vi henne på rygg och då såg man att någonting inte var rätt till i benet. En ambulans kom och hämtade henne och vi fick veta att hon brutit ena handleden och lårbenshalsen. Dessutom hade hon brutit andra armen bara någon vecka innan! Så det enda hon har nu är ett ben som fungerar. Kuuuuul. Hon är då opererad nu, så vi får väl se när hon kommer tillbaka till boendet.

Ikväll har vi bakat här. Jordgubbstårta (med nästan för lite grädde eftersom Ardi tyckte det var så gott att äta) och morotskaka. Ardi fyller ju år imorgon så då vill han ha godsaker, gottegris som han är ;p
Mina småsystrar Erika och Christina kommer ikväll. Ska hämta dem från tåget på drygt en timme. De stannar här en vecka och sen följs vi till Järvträsk. Det kommer bli skoj! ;D Imorgon ska vi dessutom se eclipse, som jag hört ska vara den bästa twilightfilmen? ;)


Dexter fick följa med och vara hejarklack när Ardi skulle spela fotboll. Han funderar nog själv på en karriär som fotbollsproffs eftersom han sprang efter bollen direkt den kom i närheten av honom.

Kommentarer
Postat av: Fotograf Viktoria

Haha ja och Marcus är långhårig han med :)

Får se om jag klippe rmig snart, trivs ganska bra med att kunna sätta upp håret men lite krotare skadar inte..håret faller inte så fint i längden jag har nu :S

2010-07-07 @ 22:18:48
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Postat av: Idah

De stod båda nedanför dörren så jag antog att de ville ut en liten stund :)

De kom från Only men de brukar ju ha onlykläder på nicole :)Jag tycker samma, dessutom är det skönt att ha lite slappa kläder ibland

2010-07-11 @ 08:39:29
URL: http://idahperman.blogg.se/
Postat av: Idah

Ja men jag tyck det var så konstigt att hon var så lugn med lakke när hon morrar hela tiden med dexter. Men som sagt hon kanske slutar med det nu :) ..

2010-07-12 @ 20:58:42
URL: http://idahperman.blogg.se/
Postat av: Idah

Sv: Fast hon ser typ dubbelt så stor ut på bilderna som i verkligheten, faktiskt :P när ska de små liven få busa igen då?

2010-07-16 @ 22:18:37
URL: http://idahperman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0