Christina moments.

Ibland är det skönt att vara ensam. Åtminstone när ensamheten är vald. Dock inte i längden!

Idag hade vi en föreläsning om utvecklingspsykologi, och den var faktiskt inte så hemsk som jag trodde den skulle vara. Vissa tillfällen fann jag det t.o.m. riktigt intressant och det är ovanligt för att vara jag. 

Det är så mycket från förr som jag saknar. Fast då när man var där så saknade det man hade då innan. Man längtar alltid tillbaka, eller efter någonting mer? Nej nu ska jag inte börja nå emo-inlägg. Men nu ska jag se till att börja leva igen, och då hoppas jag att allt ska börja ordna sig!

Kom att tänka på Christina, min lillasyster som är 12 år. Hon har verkligen sina moments, måste få berätta om tre av dem som jag minns särskilt väl.
Moment nr1: Var när Kim var hemma hos oss för snart ett år sen och vi spelade Alias. Tidigare hade han berättat att han inte riktigt varit så duktig i skolan. När vi spelade så var det vissa gånger som Christina fattade långt innan Kim förstod vad man pratade om och till slut utbrast hon "ååh, det märks att du skolkat mkt." Tillrättavisad av en som är 9år yngre? ;)
Moment nr2: Jag och Christina skulle städa Jens BMW, och när hon skulle tvätta invändigt på förar-sidan så hade hon lite svårt att rymmas och då säger hon. "Nu förstår jag varför Jens har sån liten bil, annars skulle han inte nå fram till pedalerna". Jens kanske inte är så lång men.
Moment nr3: Christina kollar på Ardi och mitt från ingenstans.
C- "Ardi, har du någon gång brutit din näsa?"
A- "Jaa?"
C- "Det syns!"

Haha, jag gillar hennes ärlighet, men det måste hon ju ha ärvt från mig för jag kan också vara bra på att vara lite överärlig ibland, åtminstone var det så förr. Nu tänker jag för lite för att veta om det ens är så fortfarande.
Jag saknar nog min lillasyster litegrann =) Eller saknar hela min familj! Men mami och papi kommer hit ihelgen och Erika och Christina hoppas jag kommer hit nån gång också ;D


Och den här bilden är ju för lovely! När Chrstina var liten hjälpte hon mamma klippa gräsmatten, hennes av plast var väl minst lika effektiv? Söööt!

Har köpt en ny platttång, I totally love it! Visserligen var den lite dyrare än de jag brukar köpa, men den är så himla bra så det var lätt värt det. Mitt hår har varit platt hela dagen, och fint platt!!


Kommentarer
Postat av: sanna

har också den. sjukt bra :P

2010-01-20 @ 22:40:55
URL: http://lolad.se
Postat av: mami

alltså...jag ser ut som en 75-årig gammal överviktig gubbe på det där kortet;)

Tur jag kan skylla på att jag hade drabbats av låg ämnesomsättning efter Christinas födelse och det var inte upptäckt ännu...

Hahaha det är en livslång sjukdom så jag kan alltid skylla på det när jag blir fet!

2010-01-21 @ 09:49:46
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0