Love's to blame

Ikväll ska jag som sagt jobba, men ska börja två timmar tidigare, de behövde folk, och självklart kan jag inte säga nej till jobb, jag behöver ju pengarna.

Morgonen har spenderats med att se nya avsnittet av vampire diaries. Jag må väl ta och stiga upp och göra mig klar för dagen snart.

Dexter har varit jätte mysig inatt och nu på morgonen, min lilla älskling! Jag är så glad att jag ha katterna, de finns alltid här. Utan dem hade ensamheten varit ett faktum. Villkorslös kärlek.

Nu för tiden är jag en människa som har ganska mycket olika saker för mig. Vill jag vara med någon kan jag alltid vara det. Jag har mer att göra än vad det finns tid. Förut var jag en "loner", oftast ensam, tog min tillflykt till böcker - till en annan värld. Jag minns fortfarande exakt vilket element jag satt framför under rasterna på grundskolan, med musik i öronen och en bok framför mig. Jag mådde inte bra av att vara så, det gör nog ingen. När jag började gymnasiet ville jag ändras, så jag låtsades vara någon som jag inte var - "fake it 'til you make it". Jag låtsades och låtsades, tills jag till slut blev den personen. En person som inte är rädd utan har lätt för att bjuda på sig själv. Egentligen är det ju den personen jag vill vara. Men samtidigt, när man är med så mycket olika människor, alltid har olika saker för sig, hinner man då någonsin få en djupare relation med någon än ytlig vänskap? Det är psykiskt påfrestande att alltid studsa runt, att det är så man förväntas vara. Samtidigt skulle jag aldrig vilja gå tillbaka till att vara ensam och osynlig igen.
Jag sa för ett tag sen till en människa jag pratade med att "nej, jag är inte krävande", men jag är nog det. Jag behöver kanske mer bekräftelse än många andra, och då får ordet krävande en negativ meningen, man är som man skulle kunna kalla det "needy". 
Att bli sedd och bekräftad det är vad alla behöver.

Den här låten var med i dagens avsnitt av vampire diaries, och jag blev genast kär:

Lyrics to Loves To Blame by Joel & Luke :
Time in Time I thought through it all
How we loved and loved 
and how we fought each other
pushing one another
to be somebody else

and time in time for the rest of my thoughts
I certain if the end was right or wrong
and wether we so should be together with somebody else

a lost memory 
she had water in her eyes
she cried stay with me
say how can this be loved 
if you are leaving me
but darling love's to blame

and i can't see you right now
'cause my heart just can't take it
can't be near you right now
'cause i know you're no longer mine
I can't see you 

it makes me ache that we had to break 
even though i knew your heart so well
we're strangers in different places 
thought we're livin mile apart

my best friends got my world as being soft 
we'll never share a name of her be promed 
but i will always remember the years we've spent in love

I still think of you
I pray that you were save 
I'm still missing you 
but it has to be this weakest 
I'm not right for you
and that's why love's to blame

and i can't see you right now
'cause my heart just can't take it
can't be near you right now
'cause i know you're no longer mine
I can't see you right know
'cause my heart just can't fake it 
can't be near you rigth now 
cause I know you're no longer mine

and I can't see you
oh i can't see you
I just can't see you right now

But maybe time will heal the hearts
and maybe after time you'll understand 
I take the darker side of me 

and i can't see you right now
'cause my heart just can't take it
can't be near you right now
'cause i know you're no longer mine
and I can't see you right know
'cause my heart just can't fake it 
can't be near you rigth now 
cause I know you're no longer mine

and i can't see you 
no, i can't see you 
i just can't see you rigth now

no i can't see you 
i just can't see you 
i just can't see you right know

and love's to blame

Kommentarer
Postat av: mami

2 inlägg på en dag... igen... lovely <3

Hjärtat! ALLA har behov att bli sedda och bekräftade, skillnaden ligger i om man bara tar och tar utan att ge tillbaka. Om man är en energitjuv eller inte!

Du ger så mycket till andra, genom att se och bekräfta dem, du ska bara ta emot utan skuldkänslor, när du behöver få samma sak! Jag skulle aldrig kalla dig krävande... DU och JAG vet HUR en sådan människa är och DET ÄR INTE DU!!!

Så ha inte dåligt samvete över att du mår bra över att få bli sedd och bekräftad. Du behöver balansen... för du ger sååå mycket!



Älskar dig prinsessa! <3

2010-12-03 @ 14:34:35
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Idah

Katterna gör livet alltså :)



Vi borde hitta på något snart, gå på stan eller ha playdate med katterna eller nå :)

2010-12-03 @ 17:13:08
URL: http://idahperman.blogg.se/
Postat av: Erika

Alltså, Vampire diaries! <3 Måste också få säga att jag tycker om att du bloggar så mycket! Men saknar dig ändå <3

2010-12-04 @ 14:26:38
URL: http://erikaaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0