Traderavinster


Dessa två set har jag nu vunnit på tradera, allt som allt = 224kr.
Helt okej ändå tycker jag, bara att hoppas att de passar nu! Det lila blev jag helt kär i! 

Idag har varit en lång dag borta på tomtebo. Dels for jag dit tidigare och var med tanta - klistrade in bilder i hennes fotoalbum och gjorde ett julkort till hennes man, skrev även ett rim på kortet. Får se vad han säger om det sen, men förhoppningsvis blir han glad. Det är egentligen inte jobbigt att vara hos tanta och göra saker med henne, det jobbiga är all energi man lägger ner på det utöver tiden man är där. Fixar med bilder och skickar in, är och handlar saker som behövs, planerar vad man ska göra så att det bli uppskattat osv. Psykiskt påfrestande är det iaf, men det är ju bra pengar, och jag vet att det jag gör är uppskattat så jag lär ju fortsätta ändå.
Sen har jag arbetat, och dagen har gått sjukt snabbt! Man är ju mindre personal på helgen, och det var väldigt mycket att göra ikväll. Hann inte ens gå på toa förrän jag hade slutat jobba. Man känner sig rätt slut nu kan jag meddela.
Men som tur var slapp jag iaf ta buss och sen gå sista biten hem! En som nyligen börjat springvikariera fick hämtning av sin sambo så fick åka med dem. Hon och jag klickade direkt, och det var roligt att jobba med henne! Hon kommer ursprungligen från Malå och har sen bott i Blattnicksele, även gått ett år i Arvidsjaur. Kanske man connectar bättre för att man har ett band?
Jag tror att det ofta är så. Att när man känner att man har ett band så connectar man bättre. Att man kommer från ungefär samma ställe, har varit på någonting speciellt båda två, träffats under en kort stund p.g.a. att man haft en gemensam vän och så vidare.

Dagens kommentar kommer iaf från en gubbe på boendet.
*Han äter en pepparkaka*
Gubbe - "Dom är goda dom här, både torr och fuktig!"
Jag - "Haha, hur menar du riktigt nu?"
Gubbe - "Ja, men dom blir som torr när dom är så hård."

Det roligaste var hans min, hur han verkligen satt och funderade på detta. Och sedan att det inte fanns någon som helst logik i hans svar!

Jag är hungrig! Som alla andra kvällar. Dock brukar jag försöka hålla mig från att äta, men nu.. Måste nog gå och fika nalta ;)

Det är trevligt att prata och skriva med verbalt kompetenta människor! Lite smått jobbigt/tråkigt med dem som inte är helt verbalt kompetenta.

Kommentarer
Postat av: mami

Alltså...nu är bloggnerven riktigt igång, kan det vara så att du har lite hemlängtan?! ;)

Älskar dig <3

2010-12-06 @ 06:58:31
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0